Werkrooster in Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik klant opneem in de kruistabel, dan maakt hij 2 losse records van 1 dag wanneer er 2 klanten zijn
Dus heb ik Klant verwijderd uit de kruistabel, nu laat hij netjes per personeelslid elke dag maar 1 maal zien

Dan moet ik denk ik een aparte query maken met personeel-dag-klant-begintijd, omdat daar de naam van de klant moet komen te staan. Dus die query heb ik gemaakt

Maar dan moet de naam dus op het rapport op de goede plaats weergegeven worden.... Hoe?
 
Maak eens een voorbeeldje (liefst ook de db erbij) van hoe je de output zou willen zien. Al betwijfel ik of het je gaat lukken. Want ik vermoed dat je in de tijdlijn de naam wilt zien van de contactpersoon?
 
Tabellen: tbloktijden, tblWerktijden (alle afspraken los, dus alle personeelsleden en alle klanten), Kruistabel (2x, 1 op personeel, 1 op klant),
Query's: qbloktijden (2x, 1 op personeel, 1 op klant)
Formulier op kruistabel personeel:
rooster.png
(alleen de witte naam van de klant heb ik in paint erop geplakt, die wil ik graag in het formulier zichtbaar krijgen)
 
Daar was ik al bang voor :). Wat jij wilt is onmogelijk in Access; daarvoor zul je naar Excel moeten overstappen. De reden is heel simpel: een kruistabel laat waarden in een veld zien die bij een bepaald blok horen. In het voorbeeld van Mevr. Jansen zijn dat 3 blokken. Door wat trucendozen leeg te gooien kun je een grafische weergave maken die de blokken 'aan elkaar lijmt' waardoor het één blok lijkt, maar dat is dus niet zo. En het is onmogelijk om dat wèl te maken. Het enige wat je zou kunnen doen, is om de naam in elk blok te zetten, maar dan gaat dat uiteraard niet passen, want dan zijn je blokjes te klein. Waarom het in Excel makkelijker is? Daar kun je cellen samenvoegen. En Access kan dat dus niet.
 
Ik ga nu een poging doen met meerdere subformulieren die ik over elkaar heen plak... Niet hoe het hoort, dat weet ik, maar wel leuk om mee te expirimenteren :)

Vraag:
Kun je net als de kolomkoppen ook de rijkoppen vastzetten? Ik zou graag altijd ma t/m vr laten zien, ook als er een dag niet gewerkt wordt
 
Dat kan alleen als er een record bestaat voor die dag. Alleen kolomkoppen hebben de eigenschap <Kolomkoptekst>.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan