Hallo
Ik heb er al uren in gestoken en raakte meer en meer in de knoei. Gisteren uit frustratie het project de nek omgedraaid. Maar ik wil toch graag een basis waarmee ik verder kan. Wie zou mij daar bij willen/kunnen helpen?
In de bijlage een voorbeeld van een sheet wat ik dagelijks gebruik. Met behulp van een aantal op dit mooie forum heb ik de sheet al behoorlijk naar mijn hand kunnen zetten. Nu een verzoek, voor zowel de looks als voor het gebruiksgemak, en om vergissingen te voorkomen.
Schrijven:
In het voorbeeld op tabblad 1 kan je de lijst vinden die ik dagelijks gebruik en voortdurend aan het muteren ben. Op tabblad 2 een voorbeeld zoals ik die hier al ergens gezien heb, qua looks zou het zoiets moeten worden.
De bedoeling is dat het Excel bestand straks opent met op tabblad 1 het formulier, die mag daar gewoon permanent aanwezig blijven.
Op tabblad 2 staat dan mijn totaal lijst, alles wat ik met het formulier maak wordt daar weggeschreven in de bedoelde kolommen.
Oproepen:
Ik wil met hetzelfde formulier ook van tabblad 2 een rij op kunnen roepen, die muteren en dan weer terug schrijven. Basis is uiteraard een uniek veld, dat is het veld in kolom A, een debiteurennummer.
Er zijn 4 soorten gegevens verzamelingen waar ik veel mee werk, die staan uitgeschreven op tabblad 1 van rij 26 t/m rij 36. Daar staan 4 verschillende rijen met daarin aangegeven welke kolom op het formulier een invulvakje krijgt om te muteren. De overige kolommen hebben vaste waardes, die moeten niet gemuteerd kunnen worden via het formulier, maar moeten wel weer in deie kolommen komen te staan. Snap je het nog? pfffff ;-)
Het formulier zou dus kunnen bestaan uit een 4 tal radiobuttons of aanvinkvakjes, die zeggen welk type gegevensverzameling ik wil gebruiken, waarop dan de verschillende invulvakjes verschijnen die ik gebruiken moet/kan. Als dan ook nog eens met de tab-toets genavigeerd kan worden wordt ik alwéér blijer.
Pffff, te veel info zo? Of juist te weinig? Eerst maar eens hiermee beginnen denk ik, we zullen er vast over in gesprek raken (hoop ik :d)
Vast bedankt, groeten Hans
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsm
Ik heb er al uren in gestoken en raakte meer en meer in de knoei. Gisteren uit frustratie het project de nek omgedraaid. Maar ik wil toch graag een basis waarmee ik verder kan. Wie zou mij daar bij willen/kunnen helpen?
In de bijlage een voorbeeld van een sheet wat ik dagelijks gebruik. Met behulp van een aantal op dit mooie forum heb ik de sheet al behoorlijk naar mijn hand kunnen zetten. Nu een verzoek, voor zowel de looks als voor het gebruiksgemak, en om vergissingen te voorkomen.
Schrijven:
In het voorbeeld op tabblad 1 kan je de lijst vinden die ik dagelijks gebruik en voortdurend aan het muteren ben. Op tabblad 2 een voorbeeld zoals ik die hier al ergens gezien heb, qua looks zou het zoiets moeten worden.
De bedoeling is dat het Excel bestand straks opent met op tabblad 1 het formulier, die mag daar gewoon permanent aanwezig blijven.
Op tabblad 2 staat dan mijn totaal lijst, alles wat ik met het formulier maak wordt daar weggeschreven in de bedoelde kolommen.
Oproepen:
Ik wil met hetzelfde formulier ook van tabblad 2 een rij op kunnen roepen, die muteren en dan weer terug schrijven. Basis is uiteraard een uniek veld, dat is het veld in kolom A, een debiteurennummer.
Er zijn 4 soorten gegevens verzamelingen waar ik veel mee werk, die staan uitgeschreven op tabblad 1 van rij 26 t/m rij 36. Daar staan 4 verschillende rijen met daarin aangegeven welke kolom op het formulier een invulvakje krijgt om te muteren. De overige kolommen hebben vaste waardes, die moeten niet gemuteerd kunnen worden via het formulier, maar moeten wel weer in deie kolommen komen te staan. Snap je het nog? pfffff ;-)
Het formulier zou dus kunnen bestaan uit een 4 tal radiobuttons of aanvinkvakjes, die zeggen welk type gegevensverzameling ik wil gebruiken, waarop dan de verschillende invulvakjes verschijnen die ik gebruiken moet/kan. Als dan ook nog eens met de tab-toets genavigeerd kan worden wordt ik alwéér blijer.
Pffff, te veel info zo? Of juist te weinig? Eerst maar eens hiermee beginnen denk ik, we zullen er vast over in gesprek raken (hoop ik :d)
Vast bedankt, groeten Hans
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsm
Laatst bewerkt: