wifi signaal slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emily14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
207
Hallo
sinds kort hebben wij een nieuwe router, een draytek. opzich werkt alles prima alleen de wifi is op mijn tablet en telefoon bijzonder slecht. wanneer ik in mijn slaapkamer zit, valt de wifi regelmatig weg en ook wanneer ik in de woonkamer zit. wifi op mijn laptop werkt overigens wel prima. en wanneer ik in de slaapkamer van mijn vader zit (daar staat de router) werkt wifi ook prima.
ik kan verbinden met een 5ghz of een 2.4. Alleen 5ghz heeft heel weinig signaal. het lijkt alsof het signaal geblokkeerd word door iets ofzo?
de router staat in de kast van mijn vader, het modem staat een verdieping lager. het komt er eigenlijk op neer dat je prima wifi hebt als je op dezelfde verdieping van de router bent en zodra je een verdieping hoger of lager gaat, word het signaal zwakker. het kanaal heb ik al verandert van 6 naar 13.
iemand die een oplossing weet? ik zat te denken aan een wifi repeater, misschien helpt dat?
 
5 Ghz gaat (bijna) niet door muren en kun je dus niet gebruiken voor andere etages.
Heeft je modem ook geen WiFi?
 
je kan altijd nog een oude wifi router koppelen en deze als repeater gebruiken (bij mij werkt dat perfect)
 
Als accesspoint werkt beter, dan houd je de volle snelheid, bij repeaters die maar 1 band hebben, halveert de snelheid... signaal heen en terug over een band...
Voor een access point kun je een oud modem met wifi gebruiken en die aansluiten op de LAN poort... (WAN poort blijft vrij).
 
Hebben geen wifi via modem. Er ligt hier nog wel een oude router, die zouden we er tussen kunnen zetten. Maar hoe werkt dat dan? De speedtest laat ook steeds verschillende resultaten zien. In de woonkamer is er slecht bereik, op de verdieping van de router heb je goed bereik, ga je nog een verdieping hoger heb je in de kamer van mijn broer (links) wel goed bereik maar in mijn kamer (rechts) niet :')
Ik heb net speedtest gedaan via de kabel van de router, en die resultaten zijn veel te laag voor wat ie zou moeten hebben. En nu zit de kabel er weer in maar geeft aan geen internet toegang :')
 
Vraag even een handig iemand in de buurt.... daar kunnen wij niet tegen typen. ...
Lukt dat niet ... dan hier proberen stukje voor stukje dit op te lossen.

Nu zit de kable er weer in? Eerder exact hetzelfde gedaan?
Anders reset het modem eens.Zie handleiding....
 
wifi doet het weer inmiddels, duurde even.

hebben het dus getest via de kabel vanuit de router en via de kabel vanuit het modem. speedtest wisselt heel veel. het lijkt me niet dat het aan de router ligt, dus ik denk dat we de internetprovider moeten gaan bellen om het uit te leggen ofzo..
en we krijgen morgen een wifi repeater te leen om even te testen of dat werkt, dus hopelijk bied dat misschien een oplossing.
 
Daarom de reset even... want ik had al een vermoeden dat het aan de provider of hem modem kon liggen....
Prima beslissing zelf dus, chapeau!
Repeater: kijk of ie ook als access point ingesteld kan worden, geeft meer speed dan als repeater, die het kan halveren als het geen dual band is... de 5 GHz band is met minder vaak toch al minder...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan