Wifi verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobNemoo

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2014
Berichten
15
Hallo, sinds ik een nieuwe modem en router van Ziggo heb gekregen is de wifi verbinding heel erg instabiel. Wat er gebeurt is dat ik eerst 5 minuten ofzo gewoon kan internetten en dan valt het weg. Als ik dan probleemoplossing draai of de verbinding met het wifi-netwerk verbreek en weer aanmaak dan kan ik weer gewoon internetten voor een aantal minuten alvorens het hele verhaaltje weer opnieuw begint. Het vreemde is dat ik wel verbinding houd met het wifi-netwerk, maar er geen internettoegang is.
Het resetten van de router of het modem lost het probleem ook tijdelijk op, maar daarna is het gewoon weer terug. Ook kan ik op het moment van het probleem geen verbinding maken met de router.

Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar nog geen permanente oplossing gevonden. Zie bijgaande schermafdrukken voor verdere informatie.

Iemand een idee? Als ik nog gegevens kan opleveren dan hoor ik het graag.

ipconfigall.jpgNetwerkverbindingsgegevens.jpgStatus.jpgWindowsProbleemoplossing.jpg
 
Waarschijnlijk staat ergens een timeout in je router. In mijn UPC router heet dit "Huurtijd" en staat op 86400 seconden (1 dag). Ik kan het vinden onder basic -> lan
 
DHCP lease time? Dat staat op 56000 seconden zie ik, dus dat is 15 uur ongeveer.
 
Download HWINFO & kies de 32- of 64bitsversie al naargelang je windowsversie is & installeer het programma.
(Hier kan vastgesteld worden of je OS 32 of 64bits is.)

Klik na installatie op Run, daarna 2x op Close → Save Report → Short Text Report.
Post deze resultaten in je volgende bericht.
 
Bij deze de resultaten. Ben er vrij zeker van dat het niet aan de laptop ligt, aangezien ook de PS3 (met kabel aan de router aangesloten) en de gsm's er last van hebben.

Computer: ASUS N56VM
CPU: Intel Core i7-3610QM (Ivy Bridge-MB SV, E1)
2300 MHz (23.00x100.0) @ 1198 MHz (12.00x99.9)
Motherboard: ASUS N56VM
Chipset: Intel HM76 (Panther Point)
Memory: 8192 MBytes @ 798 MHz, 11.0-11-11-28
- 4096 MB PC12800 DDR3 SDRAM - Hynix (Hyundai) HMT351S6CFR8C-PB
- 4096 MB PC12800 DDR3 SDRAM - Hynix (Hyundai) HMT351S6CFR8C-PB
Graphics: Intel Ivy Bridge-MB GT2 - Integrated Graphics Controller [E1/L1/N0/P0] [AsusTek]
Intel HD Graphics 4000, 2112 MB
Graphics: NVIDIA GeForce GT 630M [ASUS]
NVIDIA GeForce GT 630M, 2048 MB
Drive: Hitachi HTS547575A9E384, 732.6 GB, Serial ATA 3Gb/s @ 3Gb/s
Drive: MAT****ADVD-RAM UJ8B0, DVD+R DL
Sound: Intel Panther Point PCH - High Definition Audio Controller [C1]
Network: Intel Centrino Wireless-N 2230 BGN 2x2 HMC WiFi/Bluetooth Adapter
Network: Qualcomm/Atheros AR8161/8165 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
OS: Microsoft Windows 7 Home Premium (x64) Build 7601
 
Network: Intel Centrino Wireless-N 2230 BGN 2x2 HMC WiFi/Bluetooth Adapter
Wat mij opvalt in deze dat het een Wifi/Bluetooth adapter is.
Download Farbar Minitoolbox.

Dubbelkik MiniToolBox.exe om de tool te starten.
Vink
Flush DNS
Reset IE Proxy Settings
Reset FF Proxy Settings
List Winsock Entries
List last 10 Event Viewer Content
List Devices Only Problems
Klik op Go & post het log
 
MiniToolBox by Farbar Version: 18-12-2013
Ran by Asus (administrator) on 12-01-2014 at 13:20:52
Running from "C:\Users\Asus\Downloads"
Microsoft Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)
Boot Mode: Normal
***************************************************************************

========================= Flush DNS: ===================================

Windows IP-configuratie

De DNS-omzettingscache is leeggemaakt.

========================= IE Proxy Settings: ==============================

Proxy is not enabled.
No Proxy Server is set.
========================= Winsock entries =====================================

Catalog5 01 C:\Windows\SysWOW64\NLAapi.dll [52224] (Microsoft Corporation)
Catalog5 02 C:\Windows\SysWOW64\napinsp.dll [52224] (Microsoft Corporation)
Catalog5 03 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog5 04 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog5 05 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog5 06 C:\Windows\SysWOW64\winrnr.dll [20992] (Microsoft Corporation)
Catalog5 07 C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL [145280] (Microsoft Corp.)
Catalog5 08 C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL [145280] (Microsoft Corp.)
Catalog5 09 C:\Windows\SysWOW64\wshbth.dll [36352] (Microsoft Corporation)
Catalog5 10 C:\Program Files (x86)\Bonjour\mdnsNSP.dll [121704] (Apple Inc.)
Catalog9 01 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 02 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 03 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 04 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 05 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 06 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 07 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 08 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 09 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 10 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 11 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 01 C:\Windows\System32\NLAapi.dll [70656] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 02 C:\Windows\System32\napinsp.dll [68096] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 03 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 04 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 05 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 06 C:\Windows\System32\winrnr.dll [28672] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 07 C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL [171392] (Microsoft Corp.)
x64-Catalog5 08 C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDNSP.DLL [171392] (Microsoft Corp.)
x64-Catalog5 09 C:\Windows\System32\wshbth.dll [47104] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 10 C:\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll [132968] (Apple Inc.)
x64-Catalog9 01 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 02 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 03 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 04 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 05 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 06 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 07 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 08 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 09 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 10 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 11 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================
Error: (01/12/2014 11:19:39 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 2090

Error: (01/12/2014 11:19:39 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 2090

Error: (01/12/2014 11:19:39 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second

Error: (01/12/2014 11:19:38 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 1045

Error: (01/12/2014 11:19:38 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 1045

Error: (01/12/2014 11:19:38 AM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second

Error: (01/10/2014 07:06:50 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 19559577

Error: (01/10/2014 07:06:50 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 19559577

Error: (01/10/2014 07:06:50 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second

Error: (01/10/2014 01:40:54 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 3042


System errors:
=============
Error: (01/12/2014 10:31:36 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalStarten{C97FCC79-E628-407D-AE68-A06AD6D8B4D1}{344ED43D-D086-4961-86A6-1106F4ACAD9B}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)

Error: (01/12/2014 10:30:08 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: ATKGFNEX Service-service is afhankelijk van deze service: ASMMAP64. Deze service is mogelijk niet geïnstalleerd.

Error: (01/11/2014 00:23:32 PM) (Source: Microsoft Antimalware) (User: )
Description: %NT AUTHORITY60 heeft een fout gevonden tijdens het bijwerken van handtekeningen.

Nieuwe handtekeningversie:

Vorige handtekeningversie: 1.165.1595.0

Updatebron: %NT AUTHORITY59

Updatefase: 4.4.0304.00

Bronpad: 4.4.0304.01

Type handtekening: %NT AUTHORITY602

Type update: %NT AUTHORITY604

Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM

Huidige engineversie: %NT AUTHORITY605

Vorige engineversie: %NT AUTHORITY606

Foutcode: %NT AUTHORITY607

Foutbeschrijving: %NT AUTHORITY608

Error: (01/11/2014 00:23:32 PM) (Source: Microsoft Antimalware) (User: )
Description: %NT AUTHORITY60 heeft een fout gevonden tijdens het bijwerken van handtekeningen.

Nieuwe handtekeningversie:

Vorige handtekeningversie: 1.165.1595.0

Updatebron: %NT AUTHORITY59

Updatefase: 4.4.0304.00

Bronpad: 4.4.0304.01

Type handtekening: %NT AUTHORITY602

Type update: %NT AUTHORITY604

Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM

Huidige engineversie: %NT AUTHORITY605

Vorige engineversie: %NT AUTHORITY606

Foutcode: %NT AUTHORITY607

Foutbeschrijving: %NT AUTHORITY608

Error: (01/11/2014 09:48:28 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalStarten{C97FCC79-E628-407D-AE68-A06AD6D8B4D1}{344ED43D-D086-4961-86A6-1106F4ACAD9B}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)

Error: (01/11/2014 09:47:09 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: ATKGFNEX Service-service is afhankelijk van deze service: ASMMAP64. Deze service is mogelijk niet geïnstalleerd.

Error: (01/10/2014 00:06:51 PM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalStarten{C97FCC79-E628-407D-AE68-A06AD6D8B4D1}{344ED43D-D086-4961-86A6-1106F4ACAD9B}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)

Error: (01/10/2014 00:06:23 PM) (Source: NetBT) (User: )
Description: De naam WORKGROUP :1d kan niet op de interface met het IP-adres 192.168.178.18 worden geregistreerd.
De computer met het IP-adres 192.168.178.16 staat niet toe dat deze naam door deze computer
wordt gebruikt.

Error: (01/10/2014 00:05:33 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: ATKGFNEX Service-service is afhankelijk van deze service: ASMMAP64. Deze service is mogelijk niet geïnstalleerd.

Error: (01/09/2014 11:19:30 AM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: toepassingsspecifiekLokaalStarten{C97FCC79-E628-407D-AE68-A06AD6D8B4D1}{344ED43D-D086-4961-86A6-1106F4ACAD9B}NT AUTHORITYSYSTEMS-1-5-18LocalHost (via LRPC)


Microsoft Office Sessions:
=========================

========================= Devices: ================================

Name: Officejet 4500 G510n-z
Description: Officejet 4500 G510n-z
Class Guid: {4d36e971-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: HP
Service:
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.

Name: Officejet 4500 G510n-z
Description: Officejet 4500 G510n-z
Class Guid: {6bdd1fc6-810f-11d0-bec7-08002be2092f}
Manufacturer: HP
Service: StillCam
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.

Name: Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #6
Description: Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter
Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Microsoft
Service: vwifimp
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.

Name: Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #5
Description: Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter
Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Microsoft
Service: vwifimp
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.


**** End of log ****
 
RobNemoo zei:
Name: Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #6
Description: Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter
Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Microsoft
Service: vwifimp
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.

Name: Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #5
Description: Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter
Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: Microsoft
Service: vwifimp
Problem: : This device is disabled. (Code 22)
Resolution: In Device Manager, click "Action", and then click "Enable Device". This starts the Enable Device wizard. Follow the instructions.
Ik zie dat deze adapters uitgeschakeld zijn die verband houden met je verbinding.

Doe daarom het volgende: Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc & zoek bovenstaande adapters.
Rechtsklik → Inschakelen.
 
Heb ze beide aangezet.

Deze had ik voorheen uitgezet omdat de wifi gebruik maakt van de Intel Centrino Wireless-N 2230 adapter en ik wilde uitsluiten dat er een conflict ontstond. Hoe dan ook, maar deze beide aan of uit, het connectie probleem bleef/blijft hetzelfde.

Overigens, ik zie bij de status van het netwerk dat de IPv6 verbindingsmogelijkheden zeggen; "Geen netwerktoegang". Kan dan een probleem zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou bij ASUS kijken voor een update van alle stuurprogramma's inclusief chipsetdrivers.
 
Dat had ik reeds gedaan, deze zijn up to date.

Zoals gezegd, ik denk niet dat het aan de laptop ligt aangezien mijn gsm en Playstation op hetzelfde moment ook netwerkproblemen hebben.
 
Pimnl, daar heb ik toch op gereageerd?

Mijn lease/huurtijd is wat korter, maar de interval van de problemen is veel frequenter. Een lease van 15 uur is nog altijd langer dan de tijd dat ik normaal gezien gebruik maak van internet thuis.
 
Sorry overheen gelezen. Inderdaad raar. Ook omdat het op al je apparaten is. Kun je het eens proberen met een kabel vanaf de router?
 
Hoi, heeft er iemand nog ideeën? Vandaag is het een ramp, om de 2 minuten is het raak. Het hele weekend geen problemen gehad...
 
Daar kan ik eens mee spelen, maar ben niet overtuigd. Op het moment van de problemen heb ik namelijk geen verbinding met bijvoorbeeld mijn laptop (verbinding met een 2,4Ghz kanaal) maar ook de verbinding van mijn HD-recorder interactieve tv dongel (verbonden met een 5Ghz kanaal) valt op hetzelfde moment weg.

Trouwens staat het kanaal op automatisch, dus de router moet dan toch zelf een keuze maken? Er zijn wel een aantal wifi-netwerken in de buurt, maar allemaal lang niet zo sterk als het mijne.

Word er een beetje moedeloos van inmiddels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan