wifi verbinding valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Berichten
113
Hallo,

Bij het opstarten van mijn laptop heb ik een goede wifi-verbinding, na ongeveer 10 min valt de Internet-verbinding uit. Ik heb dus dan enkel een verbinding met beperkte mogelijkheiden. (onderaan in systeemvak staat uitroepingsteken bij netwerkverbinding.)
Het is jaren goed gegaan, dus niks gewijzigd aan router, instellingen laptop, enz...... Met de laptop van mijn man, met mijn smartphone, met mijn tablet, geen enkel probleem. Het moet dus aan mijn eigen laptop liggen. Ik heb al mijn netwerkverbinding verwijderd, dan komt mijn laptop melden dat hij geen draadloze netwerken vindt. Als ik opnieuw opstart vindt hij alles weer en werkt alles weer voor een tijdje.
Ik heb me er al rot op gezocht. Iemand soms een tip?
Alvast heel hartelijk dank.
 
Het kan zijn dat er nieuwe draadloze netwerken in je buurt gekomen zijn die op hetzelfde kanaal uitzenden.
Dat kan storen.
Het programma inSSIDer laat je zien welke netwerken er in de buurt zijn en op welke kanalen zij bezetten.
Hier kun je dan zien welk kanaal voor jou optimaal zou zijn.
Dat stel je dan in in het wireless deel van je router.
Ik mag hopen dat dit de oplossing is voor je probleem.
succes ermee
 
Dank je wel kostenzer voor je antwoord, zo heb ik weer wat bijgeleerd.
Ik zit op kanaal 11, niemand in mijn omgeving gebruikt dat kanaal.
Het is frustrerend, soms gaat het uren goed, soms is het om de 10 min dat ik dat gele uitroepingsteken krijg en enkel lokale verbinding heb.
Ik heb al een paar keer via netwerkcentrum mijn verbinding verwijderd en laat hem dan opnieuw naar draadloze netwerken zoeken, maar dan vind mijn laptop geen enkel draadloos netwerk meer. Start ik opnieuw op dan is alles weer ok.
Ik begrijp ook niet waarom het probleem zich enkel op mijn laptop voordoet, bij mijn man geen probleem, met mijn smartphone en tablet (we gebruiken allemaal dezelfde router) geen probleem.
Alvast bedankt.
 
Dat is nieuwe informatie. Dat gele uitroepteken. Waar zie je dat? In aparaatbeheer?
Kun je niet de laatste nieuwe drivers van dat wireless kaartje downloden en installeren?
Misschien moet je het in die richting zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan