wijzigen gebruikersnaam in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil graag de gebruikersnaam in de map C:\Users veranderen. Daarvoor vond ik op www.tenforums.com een goede handleiding. Ik heb bijna alle stappen kunnen doorlopen, maar in stap 11 liep ik vast. Het hernoemen van een map van een gebruiker werd niet geaccepteerd. Het minst belangrijke is dat het getoonde contextmenu andere items bevat; er stond wel een andere functie in om een item te hernoemen.
De onderhavige computer bevat slechts 1 gebruiker met Administrator-rechten, dus maakte ik gebruik van het "Elevated Administrator Account".

Wie kan mij helpen aan een andere deugdelijke handleiding, waarmee ik wel uit de voeten kan?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Nooit aan beginnen! Volgens mij moet je altijd de naam wijzigen binnen de accountinstellingen als dat kan of een nieuw account aanmaken. Als je fouten maakt en Windows komt met een "grote" update en fouten constateert zal het proberen de zaak te herstellen wat dan niet lukt en je krijgt dan een tweede map erbij dus Users\Jan en Users\Jan000 en je moet dan machtigingen van een aantal mappen herstellen. Dat is mijn ervaring. Maar goed als jij het wel kunt, prima.

Changing the name of an account's user profile folder will not change the account's user name.
Als Windows dat wel zelf zou kunnen en uitvoert, zou er niets aan de hand zijn, maar dat is natuurlijk een stukje beveiliging!

Ik denk dat daar de oorzaak van toekomstige problemen ligt. Die namen verbinden zaken! En die verbinding is dan weg. Kijk ook maar naar de namen van gebruikers en groepen. Eigenschappen > Tabblad beveiligingen > Machtigingen e.d.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan