wijzigingen in tabel na maken van een keuze in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

gotcha123

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
86
ik heb een formulier gemaakt, waar op basis van een keuzelijst met invoervak (in dit geval het schooljaar) je in een subformulier een aantal criteria ziet komen.
Als ik nu een keuze maakt in de keuzelijst, dan krijg ik wel de criteria te zien die ik wil, maar om een of andere reden wijzigt het programma in Access de gegevens in de tabel van het schooljaar. Dan komt er in de plaats van het schooljaar (vb. 2012-2013) een nummer tevoorschijn.

Ik zou niet weten hoe het komt dat die gegevens overschreven worden.

Iemand die raad weet?

Alvast bedankt!

P.S. tabel is gemaakt mbv wizard formulier (Access 2007).
 
Zonder voorbeeldje wordt het gokken, en vermoedelijk een langdurig proces. Maak een voorbeeldje...
 
hier de link naar het Access bestand in dropbox. https://www.dropbox.com/sh/tcmp6xr6b7gq45u/enXAir0tYY
ik blijf problemen hebben om bestanden (zip, rar, ...) hier up te loaden...en ik zit nochtans niet in een super beveiligd netwerk te werken nu...

P.S. voorbeeldje van het probleem zie je in frm_handmatig_invoeren. Als je een schooljaar selecteert, en daarna een ander schooljaar selecteert, dan verandert Access in de tabel tbl_schooljaar de schooljaren. Andere forrmulieren hebben gelijkaardige problemen.

alvast bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Je probleem met de keuzelijst is nogal logisch; een zoeklijst kan alleen goed werken als je hem niet koppelt aan een veld. Het moet dus een niet-afhankelijke keuzelijst zijn. Is hij het wel, zoals bij jou, dan verander je de inhoud van het veld. In jouw geval met de waarde van de afhankelijke kolom, en dat is het veld [Schooljaar_id].
Als dit het probleem is van de andere formulieren, dan is de oplossing dus simpel: maak de zoeklijsten niet-afhankelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan