Windows 10 download accepteert productcode W7 niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, Heb na een aantal dagen de pc weer aan het internet kunnen verbinden. Echter, de download om van W7 naar W10 te transformeren stuit op de productcode. Ik heb W7 Premium in het verleden gekocht en de eerde upgrade naar W10 verliep vlekkeloos. Nu herkent W10 de productcode niet meer.

Wat kan ik doen om toch W10 te installeren?



Alvast dank in deze donkere corona tijden.
 
Windows 10 wordt bij installatie een de pc gekoppeld en bij een volgende installatie automatisch geactiveerd na installatie. Je hebt dus geen product code meer nodig. Je omzeilt het invullen door op “ik heb geen productcode” (of iets dergelijks) te klikken.
 
helaas

dank voor jouw tip, maar voorheen werkte het prima, nu niet
 
Is het een punt dat de versies niet overeenkomen? Hier wat SchoonePC.nl schrijft:

"Er zijn twee upgradeversies: Windows 10 Home en Windows 10 Pro. De te installeren versie is afhankelijk van de reeds geïnstalleerde Windows-versie: Windows 7 Starter, Windows 7 Home Basic en Windows 7 Home Premium zijn gratis te upgraden naar Windows 10 Home en Windows 7 Professional en Windows 7 Ultimate naar Windows 10 Pro. Voor Windows 7 Enterprise-gebruikers is geen gratis upgrademogelijkheid beschikbaar."

Voor overgaan van 32 naar 64 bits moet de installatie vanaf het installatiemedium worden gestart.
Bij moeilijkheden, terwijl er toch echt op de zelfde computer werd geïnstalleerd, kan men telefonisch contact opnemen met Microsoft voor valideren.
 
Zoals reeds vermeld: tijdens de setup moet je klikken op Ïk heb geen product-code en vervolgens op Volgende klikken...
Op die manier heb ik afgelopen week nog een pc opnieuw geïnstalleerd na een defecte HDD met versie 20H2 van Win 10.

Een eerder gebruikte Win7 product-code wordt naar mijn weten ongeldig bij een upgrade naar Win 10 en id daardoor niet langer bruikbaar tijdens de setup maar kan alleen nog gebruikt worden om Win7 opnieuw te activeren.
Als betreffende pc eerder al Win 10 gedraaid heeft hoef je dus niet opnieuw Win7 te installeren en daarna de upgrade te doen maar kun je direct Win 10 installeren door bovenstaande te doen tijdens de setup.
 
helaas lukt het niet. het programma blijft vragen om een productcode. als ik dan die van W7 invoer wordt deze niet geaccepteerd. en er is geen mogelijkheid om te vermelden dat ik geen product code heb.
 
Heel vreemd, ik heb uitgevoerd wat ik eerder beschreef en heb de usbstick voor installatie van Win 10 versie 20H2 gemaakt m.b.v. de Media Creation Tool op deze pagina.
Dus het hulpprogramma onder de blauwe knop, niet de Upgrade-optie op die pagina.
 
Nu, vanochtend weer opnieuw geprobeerd en toen lukte het. Pffffoei ben blij dat e.e.a. hersteld is. Allen heel veel dank en blijf gezond.


grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan