Windows 11 melding No Audio Device Is Installed

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Sinds kort geeft een laptop de melding No Audio Device Is Installed
  • Via devmgmt.msc zie je geen sound drivers staan (alleen bij hidden devices een streaming service proxy)
  • Scan voor hardware changes daarbij vind niets
  • Via support.hp.com voor de laptop (HP ProBook 440 G7) voor Windows 11 versie 22H2 de audio driver gezocht (Realtek HD Audio Driver versie 25-10-2023 sp149804.exe)
  • Driver installatie lukt niet, lijkt succesvol maar er veranderd niets.
  • Een Sfc /scannow uitgevoerd, helpt niet
  • laptop opgestart in bios en system checks gedaan, alles prima, ook de audio check levert geluidjes op
En nu weet ik het niet meer. Wat zou ik nog kunnen doen?
 
Bij een laptop kan je in de BIOS apparaten in en uit schakelen. Maak zeker dat dit niet op uitgeschakeld staat, door een Firmware update of het terug gaan naar standaard waarden.

Bij Apparaatbeheer is de categorie wel zichtbaar wanneer je in het menu Beeld de verborgen items ook zichtbaar maakt. Er zal waarschijnlijk geen apparaat in staan. Je hoeft oude drivers dan niet te verwijderen.

Windows 11 werkt kennelijk niet meer met dit apparaat maar ik heb over Intel begrepen dat die sinds enkele dagen ergens een update voor hebben uitgebracht. Download daarom de laatste generieke driver van de support pagina bij Intel. Bijvoorbeeld deze: Realtek High Definition Audio Driver for Windows 11 for Intel.

In alle gevallen moeten de chipset drivers van HP eerst geïnstalleerd zijn. Het heeft waarschijnlijk geïntegreerd geluid.
 
Hartstikke bedankt @Alfred 2 voor je duidelijke antwoord! Ik werd er al wat wanhopig over dat ik geen oplossing kon vinden en niet begreep waarom het niet werkte.
Bios had ik ook gecheckt en inderdaad daar staat het goed.
Ik ga die driver downloaden en testen en eerst kijken of de chipset drivers nog goed geïnstalleerd zijn en anders dan ook installeren.

Ik laat het binnenkort weten hoe het afloopt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan