Windows 7 back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Sinds kort gebruik ik Windows 7 en sommige oude programma's die ik voor XP had aangeschaft werken niet meer. Gebruik nu het back-up programma van Windows 7.

Wat me opvalt is dat er geen incrementele back-up mogelijkheid is en ik ontvang vaker waarschuwingen dat de instellingen gewijzigd zijn. Ben er niet helemaal gerust op dat het programma ook goede back-ups maakt?

Wie heeft goede of slechte ervaring met het W7 back-up programma/

Zijn er goedkope alternatieven?

bedankt,

Hein
 
foutje, deze topic staat verkeerd, had dit niet gezien. Beheerder, kun je deze s.v.p. naar het forum back-up verplaatsen?

B.v.d.


Hein
 
Hallo Hein en welkom op Helpmij.nl :thumb:
Ik heb hem voor je verplaatst. Je mag voortaan de knop "meld misbruik" gebruiken om een moderator in te lichten alhoewel het natuurlijk geen misbruik is maar zo heet die knop nou eenmaal :p
 
Dank je, Terrarabo. en heel knap dat je met roken bent gestopt. Heb het zelf 25 jaar niet gedaan, maar rook alweer sinds een paar jaar sigaren. Ga er ook eens serieus over denken om (definitief:D) te stoppen, deze keer.
 
Afhankelijk van welke bestanden je wilt back-uppen kan Symform ook een goed (gratis) alternatief zijn. Voordeel is dat het online is en heel flexibel van opzet. Nadelen zijn de versleuteling via de eigen sleutels van de dienst en het ontbreken van in-file delta's.
 
Tot 10 GB idd gratis... maar das heel traag backuppen. Voor weinig geld heb je een externe schijf en houd je zelf alles in de hand....
 
@andre@home. Nee onbeperkt gratis op voorwaarde echter dat je zelf ook wat ruimte beschikbaar stelt. Mag zelfs op een andere locatie onder hetzelfde account. Dus een oude schijf aan bijv. een pc kan gratis voor de benodigde GB's zorgen.

De upload valt reuze mee, omdat er niet iedere keer een volledige nieuwe backup wordt weggeschreven maar enkel de verschillen. Voor de rest even inlezen op de site van Symform want de opzet is ietwat anders dan andere pakketten.

Voor de rest is in eigen hand ook niet alles. Backup staat namelijk nog steeds op dezelfde locatie als het origineel en wordt daarnaast vaak vergeten om te maken. Bij diefstal, brand e.d. heb je alsnog een probleem.


Mijn eigen opzet tegen bijna geen kosten:
-Verleutelde kopie van de persoonlijke data op de laptop
-KPN Online backup van de data op de laptop
-Symform op de Synology (persoonlijke data en diverse andere bestanden)
-USB schijf aan de Synology met TimeBackup (versiebeheer, maakt ieder uur een backup)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan