windows 7 pc en ubuntu pc bestanden delen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Berichten
156
Goedemiddag
Ik had nog een pc staan waar ik linux 11.04 op geinstaleerd heb,

Ik zou in de usb ingang van die pc mijn externe harde schijf willen pluggen, en dan via mijn windows 7 laptop de harde schijf inkunnen kijken via bestanden delen.

is het mogelijk om linux en windows 7 te kunnen delen??

Ik hoef alleen van linux naar windows 7 maar niet andersom

nu heb ik gegoogeld
maar snapte er hellemaal niets van, en dacht ergens te lezen dat het alleen mogelijk is om van windows 7 nar linux te delen.

Ik zou het erg waarderen als jullie een oplossing hebben of het mij uitkonde leggen


met vriendelijke groet

djceedee
 
Gewoon een FAT32 partitie maken en je moet hem dan van beide os'en kunnen zien.
 
Ook een NTFS (windows 7) partitie is prima te benaderen via Linux, dus dit mag geen enkel probleem zijn ..
 
Dat kan ook. Het enige waar je op moet letten is dat je met windows niet in het linux bestandssysteem, dus waar linux is geinstalleerd is, kan komen.
 
En anders kun je gebruik maken van sharing services UbuntuOne (er is sinds kort een beta versie voor Windows!) of dropbox. Minder ruimte, maar werkt net zo goed.
 
SAMBA gebruiken op je PC met Ubuntu kan ook. (Als je een netwerk hebt).
 
samba installeren en je kan als het goed is gelijk het netwerk zien. als je in ubuntu bestanden wil delen moet je wat aan gaan passen in de smb.conf maar dat is (nog) niet aan de orde.
 
gelukt!

Bedankt! het is me nu wel gelukt. echter kwam ik er later achter dat ik nog een legitieme windows xp serial number had, en een schijf.... heb later windows xp geinstaleerd! maar bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan