Windows 8 en Access 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Berichten
419
Heb voor 20 medewerkers een update gedaan naar een nieuwe versie van mijn applicatie. Heb in de nieuwe versie enkel controle op invoervelden doorgevoerd (<AfterUpdate>) en krijg voor de medewerkers die werken met Access 2013 onder Windows 8 volgende foutmelding.
foutmelding.jpg
Alle code in de formulieren, rapporten, enz. wordt gewist!
Zij die werken onder Windows 7 en Access 2013: geen probleem! Zij die mijn vorige versie gebruiken onder Windows 8 ook geen probleem.
Dit is de opstartcode van het opstartvenster dat onder Windows 7 goed werkt maar onder Windows 8 vanaf de nieuwe versie gewist wordt!
Code:
Private Sub Form_Load()
    'indien er geen netwerkverbinding is
    On Error GoTo foutafhandeling
    
    DoCmd.Maximize
    DoCmd.OpenForm "frmOpstartIcoon", , , , , acDialog
    
Exit_Sub:
    Application.Quit
       
foutafhandeling:
    MsgBox "Kan netwerkschijf niet vinden! Neem contact met de administrator. Toepassing wordt afgesloten", vbOKOnly, "OpDo netwerkfout"
    Resume Exit_Sub
End Sub

Hierbij een deel van mijn accdb. Ik hoop dat jullie mij goede suggesties kunnen geven! :(

Bekijk bijlage HelpMij2.zip
 
Is dit code die fout gaat? In dat geval zou ik de Maximize regel er uit halen. Beter nog: als dit een formulier is waarmee je wilt opstarten, dan selecteer je dat toch in de Opties bij <Formulier weergeven>? Hoeft er niks te draaien. En als je <Documenttabbladen weergeven> gebruikt, hoeft er ook niks gemaximaliseerd te worden (een eigenschap waar ik sowieso al een gruwelijke hekel aan heb ;) ).
 
Bij de eerste regel loopt het fout. Deze sub wordt gewoon leeg gemaakt!
De code maximize heb ik nodig om een blanco venster over het ganse scherm uit te spreiden. Op deze manier wordt de gebruiker niet afgeleid door het standaard-Accessmenu. Mijn applicatie start met het formulier frmOpstart. Is in de opties van Access aangeduid. Documenttabbladen is ook aangevinkt. Als ik het commando Maximize eruit laat, start mijn applicatie op met een klein venster en geen gemaximaliseerd venster en dat is vervelend. Nochtans: gisteren werkte mijn applicatie wel, ook onder Windows 8. Vandaag niet. Het zou vreemd zijn dat de code Maximize gisteren wel werkte en vandaag niet. :(
 
Op deze manier wordt de gebruiker niet afgeleid door het standaard-Accessmenu.
Je kunt de hele interface van Access verbergen als je wilt :). Overigens zou je dan een goeie zijn om bij Microsof te gaan werken, want daar vinden ze dat een gebruiker die teveel ziet (en bij Microsof is weinig al gauw veel en veel al heel gauw teveel) en ze slopen dus regelmatig opties weg uit programma's onder het motto: dat is te verwarrend voor de gebruiker. Ach ja, dat zijn nu eenmaal ook zotterdjes :)

Als ik het commando Maximize eruit laat, start mijn applicatie op met een klein venster en geen gemaximaliseerd venster en dat is vervelend.
Dat is vreemd, want bij mij start het opstartformulier gewoon beeldvullend. Heb je wel de juiste instelling voor het formulier?
 
Hier een print van de opties van Access zoals bij mij ingesteld.
OptiesVoorAcces.jpg
Als je spreekt over "instellingen voor het formulier" zou ik niet weten welke instellingen. :(
 
Ik vermoed dat je opstartformulier als Pop-up staat ingesteld. En dat moet niet.
 
Als ik Popup uitzet blijft het resterende actieve deel van het lint zichtbaar. Dit wil ik volledig onzichtbaar maken met mijn applicatie on top. Dit lukt niet via de opties van Access. Maar ten slotte: dit lost mijn probleem nog niet op. Ik zet twee pc's naast elkaar: de ene onder Windows 7, de andere pc onder Windows 8. De eerste start mijn applicatie (MS Access 2013) zonder problemen, de andere wist alle code vanaf de eerste coderegel die het tegenkomt? Heb het net even afgeschuimd en vond een crashing problem met Access 2010 en Win8 (https://social.technet.microsoft.com/forums/office/en-US/876a4ceb-7fef-4ccd-bbc1-5ac7aebc99ae/ms-access-crashing-constantly-in-windows-8. Ben op dit moment radeloos, want kan dit probleem voor een aantal gebruikers niet opgelost krijgen! :mad:
 
Die link beschrijft een A2010-Win8 combinatie; jij hebt het over A2013-Win8. Overigens zeggen ze in het andere forum ook dat het probleem bestaat bij het maken van een nieuwe db. Daar hoor ik jou nog niet over :)
 
Thanks rebmog. Heb alle links bekeken en zijn een hart onder mijn riem. Ben van een vorige versie van mijn applicatie terug vertrokken en heb alle nieuwe en gewijzigde code terug ingevoerd. Tot nu toe werkt alles. Cross my fingers! Maar waar blijft de patch van Microsoft! Foei! :mad:
 
Vanaf de laatste goede versie van mijn applicatie vertrokken en dan alle wijzigingen die nadien zijn aangebracht manueel terug ingevoerd. As I said, cross my fingers. It works! Hou nu nog meer backups bij!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan