Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
4
Ik heb en oude laptop waar Windows XP op zit.
Als ik bij mijn oom en tante ben of in een hotel, dan pakt hij gewoon het draadloos netwerk op zonder problemen.

Alleen als ik thuis ben of bij mijn moeder, dan geeft hij problemen, terwijl mijn telefoon/de tablet van mijn vriend/de laptop van mijn moeder geen problemen geeft.

Hij gaat verbinding maken en blijft zeggen Bezig met verifiëren van identiteit. Op een gegeven moment ontstaat er onderin een gele ballon waarin staat:
Draadloze netwerkverbinding
Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld.

Ik kom er niet uit wat ik nu moet doen en krijg geen internetverbinding tot stand. Wie kan mij helpen?
Ik ben aan het sparen voor een nieuwe laptop, maar voor nu moet ik het hier even mee doen en ik hoop dat iemand mij kan helpen!
 
Laatst bewerkt:
Staat je WIFI router thuis misschien ingesteld op n-netwerken ipv b/g/n ?

Groeten Marcel
 
Hoi Marcel,

Dat lijkt me niet, aangezien de laptop van mijn moeder én die van mijn beste vriendin geen problemen hebben om op de Wifi te komen... :-(
Maar bedankt voor het meedenken!
 
Hebben zij exact dezelfde laptops als jij met ook Windows XP erop?

Kan best zijn dat een oude laptop een wifi kaartje heeft wat bijv. n-netwerken niet ondersteund.

Welk sevicepack staat er trouwens op je XP?

Groeten Marcel
 
Ja dnties, schoot mij ook ineens te binnen dat XP zonder ServicePack geen WPA ondersteund, maar alleen WEP :thumb:

Groeten Marcel
 
Ze hebben niet dezelfde laptop en geen XP inderdaad. Sorry.... :-(

Er zit Windows XP Professional Versie 2002 op met Service Pack 2.

Ik vind het alleen zo raar dat de laptop de Wifi bij mijn oom en tante en in het hotel wel gewoon pakt.

Snik.
 
Installeer in ieder geval Service Pack 3 (zie link in mijn vorige posting).
Helpt het dan nog niet, dan hebben we (veel) extra informatie nodig:
a. Welk type beveiliging zit er op het netwerk? WEP, WPA-PSK, WPA2-PSK?
b. Welke wifi-adapter heb je in de XP laptop? Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc -> Klik Netwerkadapters open
c. Gebruik je 'de Windows-methode' om wifi verbindingen mee te maken of gebruik je een aparte utility om verbindingen mee te maken (meegeleverd bij de driver)?

Zoals je merkt is het ietwat koffiedik kijken vanaf hier...

Tijs.
 
Installeer voor de zekerheid DEZE patch en anders log je in wifirouter in en check de instellingen mbt b, g of n netwerk ondersteuning.

Groeten Marcel
 
Hoi allemaal,

Ik heb gisteravond bij mijn oom en tante Service Pack 3 geïnstalleerd, helaas zonder het gewenste resultaat.
a. Type beveiliging op het netwerk: - Open
- Gedeeld
- WPA
- WPA - PSK
b. Wifi-adapter in de XP laptop: - 1394-netwerkkaart
- Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
- Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection
c. Ik gebruik gewoon 'de Windows-methode' om wifi verbindingen mee te maken.

Die andere patch kon ik niet installeren. Ik kreeg toen de fout melding Setup heeft ontdekt dat de versie van het geïnstalleerde service pack nieuwer is dan de update die u wilt toepassen. Deze update kan alleen worden geinstalleerd op service pack 1.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?
 
Het enige wat me nog even te binnen schiet wat het proberen waard kan zijn is:
Log in in je wifi router met een netwerkkabeltje tussen je laptop en de router.
Check hier de wifi settings en kijk of er iets staat van b/g/n.
Als dat zo is probeer het dan te veranderen naar b/g.
Zie ook POST#2

Dat je de patch niet kon installeren geeft alleen aan dat alles verder goed is op je laptop wat betreft updates.
Dat is dus in orde.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad eerst nakijken of de router niet verplicht 802.11n voorschrijft ipv. (gecombineerd) toestaat 802.11n en 802.11g

Staat die echter op 802.11g én 802.11n, dan kan ik alleen nog denken aan een driver-update:
link
Download ICS_Dx32.exe aldaar en voer die uit op de XP computer. Zou de driver op het laatste niveau moeten brengen.

Tijs.
 
@dnties:
Ik heb wel eens meegemaakt wanneer bij mij thuis mijn router op b/g/n stond dat sommige apparaten niet konden verbinden.
Nu staat ie op b/g en geen problemen.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan