Windows opent C: venster bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.
En zijn er nog problemen?
Zo ja wat dan?
In welke browser of welk programma etc.?
 
Ten eerste hartelijk bedankt voor uw geduld en assistentie.

1) Het probleem bij opstarten is nu opgelost. :d

2) Er is wel een probleem met G-data. Er verschijnt geen icon in mijn taakbalk ondanks het feit dat de instelling wel juist zijn. :mad:

3) Verder een vraag: Wat is er met mijn systeem gebeurd? Had ik een virus besmetting of malware probleem?
 
1) Dat is heel mooi :d

2) In de 4e reactie van dit draadje is door een regel in het script van FRST de logon gereset dat G Data gekaapt heeft. Die regel wordt nl. doorgaans niet gebruikt, maar G Data is hierdoor in de war gekomen. Excuses.
Ik zou de installatie van G Data starten en kiezen voor reparatie als deze mogelijkheid zich voortdoet. Anders zou ik de G Data verwijdertool gebruiken om G Data te verwijderen en vervolgens herinstalleren om dit op te lossen.

3) Er stonden legio onrechtmatige ingangen in de taakplanner die het opstartvenster veroorzaakten en dito bestanden op je systeem, dus malware.


Zowel dit logje als alle voorgaande zien er foutloos uit en indien er geen klachten meer zijn met de pc zou ik concluderen dat deze malware-vrij is.
Je kan onderstaande tool gebruiken om alle gebruikte programma's en logbestanden opnieuw van je computer te verwijderen.

Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

52eb9fd5cebc8-Delfix.jpg




Download of Update
51a72c6334c99-ccleaner16.png
Ccleaner

Start CCleaner op.
  • Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik ga morgen hiermee aan de slag. Wat Gdata betreft heb ik wel een vraag. Mag ik ervan uitgaan dat gdata zijn werk doet ondanks het feit dat het icontje niet verschijnt?
 
Als je taakbeheer opent en je ziet G Data als aktief proces; ja :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan