Windows Vista Recovery Disk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Graag gedaan, hoor !

Greetz,

Harry.
 
Kan Laptop niet starten foutmelding logon.scr toepassingsfout

Goede avond Harry.
Laptop Dell Vista HP
Daar zwager zelf update AVF|G 9 naar 11 geprobeerd te installeren maar werkte daarna nog wel maa moeizaam en AVG werkte niet (zowel 9 als 11).
Systeemherstel gedaan naar 17.11 voor deze update. Systeem heeft bijna 2 uur gedraaid met schermmeldingen mbt systeemherstel maar uiteindelijk resultaat melding
"LOGON.SCR toepassingsfout kan de toepassing niet juist initialiseren foutcode 0xc0000135.

Heb al geprobeerd in VM te starten, optie komt wel maar of loopt vast of zelfde foutmelding logon.scr.

Bijna nooit systeemherstel naar voren dit wel 1x gehad maar ook zonder resultaat.
Heb Vista recovery CD daar ook een keer vanuit gewerkt.
Opstart controle geeft geen foutmeldingen en sys herstel geeft geen resultaat.

Als met F12 bootmenu voor CD/DVD kies kan in Vista opnieuw installeren maar niet repareren.

Er staat nogal wat foto's op die ik natuurlijk probeer te redden.

Heb je nog suggesties ?

Gr
 
Hoi !

Tja, lastig probleem.

Download bijv. hier: http://soft.softoogle.com/ap/hiren-s-bootcd-download-6916.shtml de Hiren's Boot CD, en brand de schijf als .ISO.

Start op van deze CD en kies voor: Tiny Windows XP.

Er zal nu een beperkte versie van Win Xp op je scherm verschijnen, vanwaaruit je de HDD kunt benaderen en bestanden kunt overzetten naar bijv. 'n USB-stick of 'n externe HDD.

Andere mogelijkheid is de HDD uit de laptop halen en met m.b.v een verloopstuk op je desktop aansluiten, maar probeer eerst bovenstaande mogelijkheid.

Greetz,

Harry.
 
T is gelukt Harry. Kan de bestanden nu benaderen en zal deze vanavond overzetten op network drive.
Kleine tip voor toekomstige lezers het heet "Mini Windows Xp".
Maar je hebt me weer super geholpen.
Als bestanden overgezet zijn zal ik maar een reset naar factory default doen.
Gr.
 
Hoi !

Fijn dat het in zoverre gelukt is !

Resetten lijkt me inderdaad de beste oplossing.

Greetz,

Harry.
 
Hoe restore nu activeren ?

Hoi Harry
bestanden veilig gesteld.
opgestart met recovery CD met de bedoeling de recovery van Dell te benaderen om deze terug te zetten.
Maar die zie ik niet bij de 5 mogelijkheden (opstartherstel, systeemherstel, complete back terugzetten, hulp prog geheugen en prompt..)
Is hier nog een andere truck voor ?
of zou dat ook vanuit Mini XP kunnen ?
Alvast bedankt.
 
Hoi !

Met de recovery-disk kun je uiteraard niet de Dell-recovery-partitie benaderen !

Maar je kunt wel proberen via de command-prompt te repareren.

Zou beginnen met bootrec /scanOS.

Zie voor alle commando's: http://support.microsoft.com/kb/927392/nl

Greetz,

Harry.
 
Onnodige datapartitie ?

Hoi Harry

Nou image van Dell werkt ook niet meer.
Dus overnieuw begonnen met recovery Vista cd/dvd.
Moest ik alleen zelf drivers opzoeken maar geen uitroeptekens meer.
Heb nu wel een D data partie waarvan bijgaand 3 printscreens
In Eusaeus part s.w. wordt deze gezien als Disk 1.

Kan ik deze verwijderen ?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Data partitie.JPG
    Data partitie.JPG
    43,6 KB · Weergaven: 50
  • Data partitie 2.JPG
    Data partitie 2.JPG
    29,2 KB · Weergaven: 55
  • Data partitie 3.JPG
    Data partitie 3.JPG
    78,8 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik neem aan dat Vista op de C-partitie staat ?

In dat geval kun je de D-partitie verwijderen/formatteren als je wilt.

Maar ik zou de E-partitie laten staan; ik neem aan dat hierop de Dell recovery staat ?

Goed trouwens dat je Vista toch weer aan de praat gekregen hebt.

Greetz,

Harry.
 
Hoi harry,

nou ja een cd erin stoppen dat is niet het moeilijkste. moet je wel boot volgorde aangepast hebben..
d inmiddels weggedaan
E recovery laat ik wel staat deed het niet maar goed zoveel ruimte is het ook niet.
Mijn docs enz enz ook al verplaatst. nu mail nog terugzetten enz.
Nogmaals dank voor je hulp !
 
Hoi !

Het was me weer 'n genoegen !

Greetz,

Harry.
 
Probleempje

goedemorgen,

sinds gisteren krijg ik de melding bij de opstart 'operating system missing'. ik heb de handelingen in het topic gedaan, vista boot cd 32 bit gemaakt.

ik kom uiteindelijk bij keuze voor taal (enige optie is engels), locatie (Dutch-Nederland) en toetsenbord (US).

daarna krijg ik de keuze voor install of repair. ik kies repair en kom dan in system recovery options waar ik een driver moet laden. de boot cd geeft volgens mij geen drivers aan want bij alles wat ik aanklik krijg ik of een lege map of de melding dat het geen locatie betreft met info voor hardware.

wat doe ik fout?

alvast bedankt.

Gerard
 
Hoi !

Dan staat in het BIOS je Sata-HDD niet als :"IDE-mode" ingesteld.

Heb je nog 'n floppy-drive lun je bij de fabrikant na je PC/mobo de Sata-drivers downloaden, op 'n floppy zetten, en het pad aangeven wanneer naar drivers gevraagd wordt.

Uiteraard kun je de drivers ook op 'n USB-stick zetten, verder zelfde verhaal.

Greetz,

Harry.
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het veranderd in IDE maar geen verschil, kom in hetzelfde scherm met dezelfde opties. Ik het automatic repair gekozen maar na een uur ofzo de mededeling dat dat ook niet lukt.

Ik ga de drivers nog proberen te downloaden. Heb je nog andere tips of dingen waar ik op moet letten?

Gerard
 
Opgelost, moest niet in IDE maar in RAID. Ik heb een RAID 0 configuratie.

Bedankt.

Gerard
 
Hoi !

Graag gedaan, hoor !

Greetz,

Harry.
 
Hallo Harry Snor
Ik hoop dat jij me verder kan helpen.
Mijn zoontje heeft een acer aspire 6930zg
Uiteraard zijn we vergeten een recovery cd te maken
Nu komt de laptop niet verder dan startup repair.
Maar repair lukt niet.
En een backup heb ik niet. dit heb ik ook geprobeert:
http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Recovering+the+Vista+Bootloader+from+the+DVD
Dus ik heb nu wel de repair cd ,kan hem ook laden maar kom nog steeds niet verder.
Ook in dos prompt lukt het niet.
Na alles gelezen te hebben over jou op dit forum hoop ik dat jij een oplossing weet

Oja en bij het startup repair diagnosis and repair details is alles succesful behalvedit BOOTMANGER FAILED TO FIND OS LOADER

Gr Danny
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Bij de repair -disk ook al terugzetten naar 'n vorige datum geprobeerd ?

Kun je in het command-prompt scherm wel commando's intrommelen, en worden die uitgevoerd ?

Greetz,

Harry.
 
hoi harry promt gaat wel maar zoals bij de link die ik bij mijn verhaaltje heb lukt het niet helemaal . dit werkt
bootrec.exe /fixmbr
en dit niet
e:\boot\bootsect.exe /nt60 all /force
Dus ik kwam niet echt verder.
Ik moet wel vermelden ik heb totaal geen verstand van prompt

Alvast bedankt

Gr Danny

Oja terug naar een vorige datum zetten gaat ook niet want hij zegt dat die er niet is(geen herstel punt)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan