Windows XP image met DriveImage gemaakt, is dit nu bruikbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyberspace33

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
13
Via school moet ik mijn gehele harde schijf laten overschrijven met een nieuwe image.
Nu wil ik natuurlijk niet weer helemaal overnieuw starten met installeren van software etc.

Daarom ben ik op zoek gegaan voor gratis software om een image van m'n C schijf te maken. In vond het programma 'DriveImage XML' en heb hiermee een image van de C schijf gemaakt die nu op een externe harde schijf staat.

Mijn vraag is of ik deze straks gewoon weer terug kan zetten? Of moet ik nog een of andere opstart CD maken, of gewoon de complete image op DVD's zetten?
Het programma geeft wel een optie "restore" aan waarbij je de image van de C schijf op de D schijf moet zetten. En het programma dan waarschijnlijk vanuit daar de C schijf overschrijft. Ik heb hier geen enkele ervaring mee, kan iemand mij vertellen of dit gaat werken?

Alvast bedankt.
 
op dvd of cd zetten afhankelijk van de grote van de image
en opstarten dan van cd/dvd
 
Image is 16.4GB en bestaat uit 27 losse bestanden.
Met de extensies .001 .002 .. t/m .025 en een .dat bestand van ieder 656MB. En nog een .xml bestand van 16,6MB.

Wat te doen? Deze bestanden willekeurig naar 5 DVD's branden? Start de PC dan automatisch de backup op als je er een DVD in doet?
(sorry maar ben een beetje digibeet op dit terrein)
 
Zelf op kunnen lossen met de Ultimate Boot CD 4 Windows, waarop het gratis programma Drive Image XML ook staat.
(Je kunt overigens ook met BartPE een boot CD maken met een Drive Image XML plugin.)

Via deze boot CD heb ik gewoon met Drive Image XML de image terug kunnen zetten vanaf een externe harde schijf.
Bij mij was het overigens zo dat wanneer ik de externe HDD via USB pas aansluit als de Ultimate Boot CD 4 Windows al opgestart is dat de schijf niet meer herkent wordt, bij opstarten van de boot CD met de externe HDD aangesloten werd de externe HDD wel herkend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan