WindowsXpStartVreemdOp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Horry

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
33
Als ik de Pc opstart komt het zwarte scherm van Windows Xp wazig opzetten totdat het zijn volle sterkte heeft.

Eerst starte dat gelijk in volle kleuren op.
Weet iemand of dit te verhelpen is?


HP_Pavilion Media Center 7660
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Processor x86 Family 15 Model 4 Stepping 7 GenuineIntel ~2800 Mhz
BIOS-versie/datum Phoenix Technologies, LTD 3.19, 8-12-2006
Beschikbaar fysiek geheugen 1.006,41 MB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
 
Probeer eens een driver update van de video kaart.
Welke video kaart heb je?
 
heb je al de laatste driver van je videokaart gedownload?

probeer die bovenste eens van nvidia.

Klik
 
Dank voor de reactie.

Heb de driver gedownload en vol spanning gewacht op de opstart die hijzelf nam, maar het zwart Windows-scherm bleef hetzelfde.

Zou het verband kunnen houden met de Ide controller daar staat een gele driehoek voor in Apparaatbeheer .
De Dvd/Cd Writer & Dvd Rom drivers werken goed .
 
Het moet voorlopig maar zo blijven als het is, een geluk dat ik er geen last van heb, mocht de video of iets anders niet werken dan merk ik daar toch niks van omdat ik geen plaats heb om die apparaten te plaatsen.

Een ding stelt me wel gerust, als er problemen zijn wordt je hier beslist niet in de steek gelaten en direct geholpen in dit geval door de Heren: Gijsbertvs en ScorpionX wiens hulp ik zeer op prijs stel.
 
Dank voor de reactie.

Heb de driver gedownload en vol spanning gewacht op de opstart die hijzelf nam, maar het zwart Windows-scherm bleef hetzelfde.

Zou het verband kunnen houden met de Ide controller daar staat een gele driehoek voor in Apparaatbeheer .
De Dvd/Cd Writer & Dvd Rom drivers werken goed .

die gele driehoek zou niks te maken moeten hebben met je probleem.

er is nog een mogelijkheid, en dat is de omega-driver downloaden, dat is een soort gepimpte driver voor nvidia en ati waar bugs etc vaak mee verdwijnen.
http://www.omegadrivers.net/nvidia_winxp.php

als je naar beneden scrollt kun je zien waar je ze kan downloaden. suc6!
 
Wat die gele driehoek betreft heb je gelijk in, dat kan wel eens te maken hebben met het vernieuwen van de Hd die was op het einde zoals hijzelf te kennen gaf.
De Sata is eruit gehaald en een Western Digital Cavier erin gezet wel met zijn 600gb.een beetje te groot voor mij.

Die Omega-driver krijg ik niet zo goed te pakken ik ben niet zo’n fervente surfer, wil je mij daar even bij helpen?
 
Deze klik was kort en bondig plus handig,heb ik geen kaas van geéten.

Als je het niet erg vindt ga ik morgen verder, hij begon direct te downloaden (prachtig)
maar Firefox stond nog open en een lopende taak was bezig, toen kwam de onderstaande melding,

Sorry, this download link is expired.

Als de Pc stop heeft gestaan zal het wel lukken, tot morgen.
 
Vreemd, gisteren begon de klik direct te downloaden nu komt dezelfde pagina van gisteren met de melding "Sorry, this download link is expired"

Heb vermoedelijk iets verkeerds gedaan door teveel lopende processen

Mijn Nvidia kaart is "Geforce 7300 LE" 256mb

Nou heb ik hier wel een link verkregen door op update te klikken van mijn kaart, maar durf dit toch niet goed aan die update is 77.0 groot en Engels terwijl die van mij Nederlands is
en tevens geen gepimpte zoal je dat noemt.

http://www.nvidia.com/content/Drive...0/182.50_geforce_winxp_32bit_english_whql.exe
 
probeer het gewoon, de taal van de driver maakt niet veel uit. als he tniet lukt dan post ik hier die link van die andere driver nog wel.
 
Nee dat helpt niet, het is denkelijk iets waar we helemaal geen erg in hebben de Grafische kaart is prima in orde ook makkelijk te constateren door het intikken van dxdiag in uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan