• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

woord koppelen aan een kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoek uw heil in Voorwaardelijke Opmaak.
Uw probleem wordt er zeker goed uitgelegd.

Cobbe
 
mocht je meerdere woorden hebben die een andere kleur moeten krijgen zou je het met bijgevoegd bestand kunnen doen.

Vul in Sheet2 in kolom B de worden bij de betreffende kleur in.
Als je dan in Sheet1 in kolom K een woord neerzet gaat hij in Sheet2 kijken welke kleur erbij hoort.
Als je het woord weg haald maakt hij de achtergrond automatisch weer wit

Hoop dat je er wat aan hebt

Bekijk bijlage KLeur_Veranderen.xlsm
 
Volgend op bovenstaande:
ik heb het kleur_veranderen bestand bekeken en is reuze handig. Alleen: ik wil graag de cel waarin ik typ de betreffende kleur geven, maar zie niet hoe ik dat in de VBA moet aanpassen... Iemand?
 
Oh ja, ik heb deze vraag al gezien, maar zie nergens in de programmacode of cel staan hoe je dan de kleur van achtergrond of tekst aanpast. Wie o wie heeft het antwoord al voorbij zien komen of kan me verder helpen?
 
De kleur wordt dmv de voorwaardelijke opmaak ingesteld.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Code:
Oh ja, ik heb deze vraag al gezien, maar zie nergens in de programmacode of cel staan hoe je dan de kleur van achtergrond of tekst aanpast. Wie o wie heeft het antwoord al voorbij zien komen of kan me verder helpen?

Zoals popipipo al aangeeft; plaats een nieuwe vraag.

Inbreken in iemand anders vraag wordt niet gewaardeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan