Word 2010 - automatisch herhalen van ingevoerde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas1975

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2012
Berichten
1
Beste forumleden, graag jullie expertise over volgend probleem:

in een Word2010-sjabloon wil ik gegevens invoeren (namen, data), die dan op andere plaatsen in dat sjabloon herhaald worden.

Ik gebruik de methode met het tekstveld (via Ontwikkelaars > besturingselementen) om gegevens in te voeren. Zo krijg ik ook makkelijk een bladwijzer.
Daarna voeg ik een REF-veld in dat refereert naar de bladwijzer van het tekstveld om de gegevens te herhalen. Ik beveilig mijn document, zodat invullen mogelijk wordt.

En dan... gaat het mis. Normaal gezien moet ik dan in staat zijn om gegevens in te voeren in het tekstveld. Daar moet de vooraf ingevulde tekst verdwijnen met een muisklik op dat veld, daarna moet ik kunnen invullen en, door het indrukken van de enter-toets, automatisch herhalen.

Maar dat gebeurt dus niet. Ik krijg de voorbeeldtekst niet weg, en als ik "enter" druk, komt er gewoon een enter in de voorbeeldtekst.

Ik heb ook geprobeerd met het ask-veld te werken, maar dat is minder makkelijk (geen automatische bladwijzer), en sowieso werkt het niet.

Drie vragen dus:

1. wat doe ik mis????
2. kan dit iets te maken hebben met macro's waar ik links en rechts iets over lees. Zoja, hoe pak ik dat dan aan?
3. kan ik ook refereren naar de inhoud van datum- en andere invoervelden?

Dank om mij in mijn ellende te willen bijstaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan