word 97 niet geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Ik heb Word 2007 geïnstalleerd maar nu blijkt dat ik mijn oude dokumenten (Word 97, Word 2000) niet meer open krijg. dat zou iets te maken hebben met het register. Weet iemand wat ik nu moet doen? Kan ik een programma downloaden dat de dokumenten omzet? Nu is heel mijn archief onbereikbaar! (heb XP prof en SP3)
 
Dat zou een wel heel vreemde zaak zijn.
Als jij in de verkenner op een Worddocument dubbelklikt, wat krijg je dan exact voor foutmelding?
 
Sorry dat ik zo laat reageer, ik ben enige tijd in het buitenland geweest. Als ik dubbelklik op een Word 97 document krijg ik volgende foutmelding:
"Het conversieprogramma mswrd632 kan niet worden gestart".
Ik hoop dat u mij hiermee kan helpen.
 
Vreemd, ik heb geen problemen gehad en kon die documenten 97 direct wel gebruiken. Je zou ook > Rechtermuisknop > Openen met > Word kunnen proberen. Als je een document geopend hebt kun je het opslaan als doc en docx, de laatste is Word 2007 en de eerste compatibel 97-2003. Voor e-mailen zou de laatste meer geschikt zijn, aangezien de ontvanger deze over het algemeen wel kan openen. Je moet niet meer het exe-bestand (snelkoppeling) van 97 gebruiken maar van Word 2007.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg soms nog een ander bericht, ook als ik doe wat je me adviseert : "U probeert een bestand te opnenen dat met een eerdere versie van Microsoft Offivce is gemaakt. Bestanden van dit type kunnen als een registerbeleidsinstelling niet met deze versie van M.O. worden geopend".
Verder staat een verwijzing naar M.O. Base met code 922850.
Als ik dat doe kom ik terecht bij een ingewikkelde procedure waarbij het register wordt gewijzigd en waarbij uitdrukkelijk wordt gewaarschuwd voor mogelijke gemaakte fouten waardoor het register al helemaal niet meer zou werken.
Is er echt geen eenvoudiger oplossing? Mijn Office 2007 is recent en een authentieke versie.
de bewuste documenten zijn gemaakt met Word 97 , Word 2000 en Word 2003.
 
Ik heb het vermoeden dat er mogelijk iets anders aan de hand is. Hiervoor stond Office '97 op je machine? Ik vermoed namelijk dat er registersleutels zijn blijven hangen / niet zijn overschreven.
 
Misschien opnieuw installeren? Het moet normaal toch automatisch gaan. Het is wel zo dat je de exe van Word 2007 moet gebruiken. Dan gaat zich de zaak initialiseren of zoiets, dat duurt wel wat langer en dan opent zich het document ook van 97. Gebruik je dan weer het exe bestand van 97 dan gaat het mis en moet 2007 eerst weer initialiseren.

Bij mij staat het exe bestand in > \Program Files\Microsoft Office\Office12 en heet winword.exe Kijk zelf even.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het even checken. Ik had tevoren Office 2000 maar dat werd problematisch door allerlei fouten en dan heb ik gewoon Office 2007 geïnstalleerd, in de mening dat Word 2000 automatisch overschrevenn werd. Misschien dat er nog restanten bleven staan? Zal ik die op de een of andere manier verwijderen? En, euh, hoe doe ik dat?
 
Dat weet ik niet. Ik heb mijn Office 97 Pro laten staan. Volgens mij is er ook een speciaal Office Forum.
Kijk hier even naar.
 
Ook een link: hier
Lijkt precies te gaan over waar de topic-starter het over heeft én vereist geen herinstallatie van Word97.

Tijs.
 
Volgens mij wilt TS geen 97 meer (zie startposting), maar is m.i. mogelijk een restantje van '97 debet aan zijn problemen.
 
@gast0225: Het lijkt nog interessanter te zijn: Hij vermeld Word 97 in zijn startpost, heeft ondertussen ook een tijdje Office 2000 op zijn systeem gehad en gebruikt nu Office 2007 waarbij hij (o.a.) die meldingen krijgt over die conversie-programma's binnen Word2007.

@topic-starter: Mijn instructie bemoeit zich alleen met die melding over die conversie-bestanden als je 'oudere'/andere types .doc bestanden probeert in te lezen ("Het conversieprogramma mswrd632 kan niet worden gestart".). Je kunt gebruik maken van het Fix-it programma die gelinkt is in die instructie, zodat je niet zelf aan het register hoeft te komen.
Mocht mijn instructie geen resultaat hebben en je het ongedaan wilt maken, dan heb ik bijgesloten een bijlage met de registry-settings die je met dubbelklikken weer kunt importeren.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • msword6.wpc.reg.zip
    416 bytes · Weergaven: 52
Ik heb inmiddels de instructies gevolgd van support microsoft. Eerst het verwijderen in het register van MSWORD6. wpc. Haalde niks uit.
Nadien "om de beperking uit te schakelen zodat u de geblokkeerde documenten die zijn opgeslagen met een oudere versie van Windows wel kunt openen" ben ik dan op zoek gegaan(nog steeds volgens support microsoft) naar de registersubsleutel FileOpenBlock: omdat ik die niet vond in het vak waadegegevens bij Filesbeforeversion een 0 gtilkt (ze stond er al), maar ook dat helpt niet.
Ik vond de instructies bij Artikel ID 922849 en ID 973904.
http://support.microsofty.com/kh/922849
Maar dus geen resultaat.
Wat nu?
 
Alvast een volgende vraag: Nu je die registersleutel hebt verwijderd, welke foutmelding krijg je nu als je een Word97/Word2000/Word2003 bestand probeert te openen?

Tijs.
 
Ik krijg nog steeds de melding dat deze bestanden geblokkeerd zijn als gevolg van een registerbeleidsinstelling die het opnenen van W97 en W2000 weigert. Ik moet dus die registerbeleidsinstelling ongedaan maken, maar bij mijn weten heb ik dat al gedaan. Er zijn ook geen restanten meer van Office 97 en 2000 in de softwarelijst. Die kan ik dus niet verwijderen. Ik heb de aangegeven link dus wel gebruikt, maar kan niet verder...
 
Heb je soms ook nog Microsoft Office Live Add-inn geïnstalleerd ? Deze gaat niet samen met sommige oude Office versies (2000 en lager). Word 2000 deed het bij mij wel weer nadat ik Microsoft Office Live Add-inn weer had gedeïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan