word 97 niet geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Microsoft live add-in 1.3 was inderdaad geînstalleerd. Ik heb het nu verwijderd, maar toch krijg ik de bestanden die met word 97 en word 2000 zijn gemaakt nog altijd niet open. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.
 
Er zijn zo nog een paar mogelijkheden:
a. Je hebt in het Vertrouwenscentrum de mappen van de 'oude' bestanden niet als vertrouwd staan, terwijl je daar wel restricties m.b.t. niet-vertrouwde mappen hebt ingesteld.
Klik op de Office-knop in Word2007, klik op Opties voor Word, ga naar Vertrouwenscentrum en klik op "Instellingen voor het Vertrouwenscentrum".
Klik op "Vertrouwde Locaties"
Staan de 'oude' bestanden ergens op het netwerk, vink dan aan: "Vertrouwde locaties in mijn netwerk toestaan (niet aanbevolen)"
Voeg de lokaties toe waar de 'oude' bestanden staan via "Nieuwe lokatie toevoegen" knop, en geef erbij aan dat ook documenten in submappen vertrouwd worden.
Kijk ook na of er ook "Beleidslokaties" zijn in het zelfde overzichtsvak (bij mij zijn er geen, maar bij jou zou dat anders kunnen zijn).
b. In hetzelfde segment ("Instellingen voor het Vertrouwenscentrum") kun je ook macro's beperken of niet ("Instellingen voor macro's"). Zet daar "Alle macro's inschakelen" in het geval je denkt (of weet) dat de 'oude' documenten macro's bevatten.

Verder zou ik willen weten hoe de Word 2007 software op je pc is gekomen. Gaat het om een bedrijfspc in een Windows-domein (waar jij of een systeembeheerder de software heeft geïnstalleerd) of over een stand-alone pc waar je zelf alles op geïnstalleerd hebt (incl. Word 2007)?

We horen het wel.

Tijs.
 
Blijkbaar is mijn reactie niet doorgekomen?. Daarom nog even herhalen: ik heb Microsoft Office Live add-inn (1.3) inmiddels verwijderd, maar ik krijg nog steeds een foutmelding bij het openen van documenten die met Word 97 of Word 2000 zijn gemaakt.Ik begin te wanhopen!
 
Blijkbaar komen mijn berichten niet bij jou door?
Ik heb nog een reactie gegeven (kijk mijn vorige posting na) met een tip. Ik heb bepaald niet voor de grap een halve pagina tekst voor je ingeklopt... :shocked:

Tijs.
 
Sorry Tijs, ik lijk wel erg ondankbaar maar ik ben pas terug van buitenland. Om de een of andere reden heb ik jouw recente adviezen niet gezien (of gekregen?). Ik doe nu zo snel mogelijk wat je me aanraadt. Het gaat om een eigen PC geleverd met Windows XP en Office 2000. Om documenten in WORD 2007 te kunnen opnenen heb ik onlangs Office 2007 ("voor thuisgebruik en studenten") geïnstalleerd in de veronderstelling dat Office 2000 daarmee verdwenen zou zijn.Ik heb het programma regulier gekocht in een winkel en dus niet illegaal. De problemen zijn al eerder begonnen en ik vermoed dat het te maken heeft met SP3 (kan dat?). Voor mij blijft het een probleem omdat ik veel archiefdocumenten heb in Word 97 en Word 2000 die ik nu niet meer kan openen. Dank voor je iulp.
 
Ik weet dat mijn tips van 2 postings geleden een soort 'shot in the dark' zijn, maar je gaf aan een soort beveiligingsmelding te krijgen bij het openen van die 'oude' bestanden. Vandaar mijn suggesties m.b.t. het als vertrouwd markeren van mappen met 'oude' bestanden erin en het verlagen van macrobeveiliging.

Persoonlijk verwacht ik er helaas niet veel van, maar het vermindert in ieder geval het aantal mogelijke oorzaken met 2.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan