Word bestand openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjors005

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
Berichten
31
Het probleem is het volgende: als ik een e-mail krijg van iemand met een bijlage in word, kan ik deze niet openen. Het is denk ik omdat het de 2003 versie is maar waar kan ik dat veranderen? als ik nu het document wil openen moet ik eerst het document opslaan of word openen en het daarin slepen.

Alvast bedankt voor de moeite
Groetjes :thumb:
 
Open de verkenner
Klik met rechts op een willekeurig word-bestand
Kies in het snelmenu voor 'Openen met...' (en mogelijk voor de optie: Standaardprogramma selecteren)
Zorg dat er in het volgende scherm een vinkje staat bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' en dubbelklik op Word als het juiste programma.

De volgende keer zal de bijlage bij je mail wél direct in Word worden geopend.
 
Als het om docx bestanden gaat werkt dat advies overigens niet. Microsoft is in 2007 zo vriendelijk geweest de standaard bestandsformaten van Office te veranderen. De nieuwe bestanden kunnen door Office 2003 en ouder niet geopend worden. Je kunt dit stuksoftware installeren om die bestanden in 2003 te kunnen openenen, of je kunt oerstappen op het gratis pakket Openoffice dat zelf in staat is docx bestanden te openen.
 
@Naarling

Veel bedrijven en particulieren gebruiken nog steeds tot tevredenheid MsOff (c.q. Word) 2003 of zelfs xp.
Om te voorkomen dat iedereen dat compatibiliteitspakket moet installeren kan je in Word ook regelen, dat bestanden altijd worden opgeslagen als een 'Word 97-2003 document' (.DOC) in plaats van DOCX.
Wel zo klantvriendelijk .......

In word 2007:
- Klik op de Officeknop en in het vervolgvenster rechts onderaan op Opties voor Word.
- Links de rubriek 'Opslaan' en rechts kiezen voor 'Word 97-2003 document (*.DOC)'
 
@Naarling

Veel bedrijven en particulieren gebruiken nog steeds tot tevredenheid MsOff (c.q. Word) 2003 of zelfs xp.
Om te voorkomen dat iedereen dat compatibiliteitspakket moet installeren kan je in Word ook regelen, dat bestanden altijd worden opgeslagen als een 'Word 97-2003 document' (.DOC) in plaats van DOCX.
Wel zo klantvriendelijk .......
Kijk niet naar mij, ik gebruik Openoffice, als ik iets naar iemand moet sturen die dat niet gebruikt gebruik ik altijd .doc of .pdf. Helaas heb ik geen controle over wat mensen naar mij sturen, sjors ook niet lijkt me.
Het zou veel simpeler zijn als MS eens goede ondersteuning voor .odt in zou bouwen.
 
Open de verkenner
Klik met rechts op een willekeurig word-bestand
Kies in het snelmenu voor 'Openen met...' (en mogelijk voor de optie: Standaardprogramma selecteren)
Zorg dat er in het volgende scherm een vinkje staat bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' en dubbelklik op Word als het juiste programma.

De volgende keer zal de bijlage bij je mail wél direct in Word worden geopend.

Helaas werkt dit bij mij niet. Ik heb Word 2003 als standaardprogramma aangevinkt, maar ik word nog steeds gevraagd waar het bestand moet worden opgeslagen, i.p.v. te openen in Word....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan