Word bestand opslaan als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
Heb een wordbestand en wil die als PDF bewaren en zo aanleveren aan een drukker.

Moet je waarschijnlijk speciale software voor hebben, zo ja, kan ik die downloaden en waar?
Of moet die speciaal aangeschaft worden?

Graag advies.

Groeten,
Joanne
 
Je kunt de trial versie van adobe acrobat downloaden, daarmee kun je pdf files maken van o.a. word bestanden. op www.adobe.com moet je ff kijken daar staat ie ergens.
 
Hier staat een truukje (van erbicom). In principe heb je Adobe Acrobat nodig. Helaas is dat niet gratis (zoals de reader).
 
En die tip van Buffy is een hele goede. Probeer m maar

Groeten Daan
 
Hoi Joanne, :D

De zoveelste goed werkende optie CUTEPDF!

Werkwijze PDF-bestand maken:
1. Instaleer het programma CutePDF. (zet van te voren de virusscanner uit)
2. CutePDF is niks meer als een extra printer die als het ware een bestand in PDF-formaat print. (naar een door u gekozen locatie)
3. Open het Worddocument welke u om wilt zetten naar PDF-formaat.
(let op, het Worddocument blijft gewoon intact, u creëert er een tweede document naast!)
4. Kies: Bestand/Afdrukken (CTRL P) en selecteer uit de printerlijst “CutePDF printer”.
5. Kies “Ok”, nu opent het verkennervenster Opslaan als met onderin al het bestandsformaat: PDF Files [*.pdf].
6. Geef het document een naam en druk op “Ok”, het PDF-bestand zal nu naar de door u gekozen locatie geprint worden. (het document is klaar)

Om CUTEPDF te downen klik je: HIER

See Yah! :thumb:
 
PDF-fen

Geplaatst door Forza Utreg
En die tip van Buffy is een hele goede. Probeer m maar

Groeten Daan


Allereerst, ik wil eigenlijk niets afdrukken, alleen een PDF file en die dan opsturen.
Heb de PDF995 en ook Converter geinstalleerd en nu? Ik open bewust word doc. , ik ga naar de printmode geef aan 'afdrukken naar bestand", resultaat niente. niks te zien dus.
Wat doe ik verkeerd?


De Cute XXX hou ik effe als optie, hr Verdaasdonk.

Groeten,
Joanne
 
Hoi Joanna, :D

De Cute XXX hou ik effe als optie, hr Verdaasdonk.

Is prima...doen in principe hetzelfde.... (alleen heb ik de werkwijze van PDF995 niet bij de hand. Ik werk met CUTE)

Succes! :thumb:
 
Je drukt ook niet feitelijk af. Het maken van het pdf-document komt neer op virtueel uitprinten van het document, met een virtuele printer.

Wat je precies fout doet weet ik niet, 'k heb deze programma's hier niet draaien. Maar als het goed is zou het pdf-document gewoon dankzij de printopdracht gemaakt moeten worden.

(Als het belangrijk is mag je mij het betreffende document wel sturen, dan converteer ik het even naar pdf met Acrobat Pro.)
 
PD (buF)F

Weet ik, dat het virtueel is, was ook de bedoeling.
Was even aan het testen met een bestaand doc.
Het echte werk moet nog komen, maar ik wilde dit voor elkaar hebben, omdat ik nog nooit met PDF heb geknutseld, alleen gelezen van derden.

Hou het even voor gezien, morgen en overmorgen is er nog een dag. Het heeft (nog) geen haast.

Bedankt voor je aanbod, keep it in mind.

Groeten en fijne avond.
Joanne
 
Eerst printer installeren, zit gewoon bij de printerdrivers van Windows.
Apple LaserWriter

info:
PDF free prog http://site3.pdf995.com/download.html
Instructions for installing the Apple LaserWriter Driver using the Add Printer
Wizard
Setup has determined that you need to install the Apple LaserWriter Driver
using the
Windows Printer Wizard before continuing. This will install the Postscript
Drivers necessary for
pdf995 to run on Windows 95, 98 and ME.
The Printer Wizard can be accessed from Start->Settings->Printers and opening
"Add Printer."
PDF995 setup will automatically start the printer wizard for your convenience.
Specify Apple LaserWriter II NT and select any port. There is no need to print
a test page.
Once you have installed the Apple LaserWriter Driver please re-install PDF995.
 
PDF gelukt!

Inderdaad, gewoon printopdracht geven terwijl ik eerst 'afdrukken naar bestand' aangaf, krijg je een soort *prn file.
Daar zat dus de boosdoener, mea culpa.

Dank u allen


:cool: en :D
 
Hoi Joanne, :D

Fijn dat het gelukt is!

Meld je hem nog even afgehandeld? :thumb:
 
Mag ik nog even??

Dat Word bestand krijgt een afwijkende pagina-instelling, dus niet het standaard A4 papier, dat ik daarna dus als PDF ga versturen.

In inches ongeveer 9,5 bij 6,5 (boekwerkje)

Vraag me af of dit in te stellen is.

Groet,
Joanne
 
Dat kan in Word ook worden ingesteld. DrukwerkExpert ontvangt vaak Word-bestanden met een fout formaat. Op de site van DrukwerkExpert staat onder de BLOG een tweetal artikelen waarin precies wordt uitgelegd hoe je dit in kunt stellen en hoe je een PDF kunt maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan