Dag allen,
Ik heb een formulier in Excel gemaakt, waaruit een aanneemovereenkomst gemaakt moet worden. Wat ik wil is het volgende:
- Het Word document heeft een vaste opzet.
- Het Word document toevoegen als object aan het bestand, zodat niet altijd naar een vaste locatie op de schijf gezocht moet worden. Collega's moeten dit namelijk invullen, maar hebben natuurlijk niet altijd dezelfde bestanden in dezelfde map staan.
- Het Word document moet automatisch worden gevuld vanuit het bestand. <bedrijfsnaam> bijvoorbeeld vervangen door cel C6, <straat> door cel C8 etc.
- Het Word document moet worden opgeslagen als een apart bestand, dus niet het object vervangen in het formulier.
Ik heb me rot gezocht, maar kom op internet niets tegen wat werkt. Heeft iemand hier een goed idee voor?
Edit: voor de duidelijkheid: ik wil dat in het Excel bestand een knop komt, dat als je daar op klikt, het Word document aangemaakt wordt op basis van het document wat ik als object aan het Excel bestand heb toegevoegd, wat aangevuld wordt door gegevens die in het Excel bestand zijn ingevoerd.
Ik heb een formulier in Excel gemaakt, waaruit een aanneemovereenkomst gemaakt moet worden. Wat ik wil is het volgende:
- Het Word document heeft een vaste opzet.
- Het Word document toevoegen als object aan het bestand, zodat niet altijd naar een vaste locatie op de schijf gezocht moet worden. Collega's moeten dit namelijk invullen, maar hebben natuurlijk niet altijd dezelfde bestanden in dezelfde map staan.
- Het Word document moet automatisch worden gevuld vanuit het bestand. <bedrijfsnaam> bijvoorbeeld vervangen door cel C6, <straat> door cel C8 etc.
- Het Word document moet worden opgeslagen als een apart bestand, dus niet het object vervangen in het formulier.
Ik heb me rot gezocht, maar kom op internet niets tegen wat werkt. Heeft iemand hier een goed idee voor?
Edit: voor de duidelijkheid: ik wil dat in het Excel bestand een knop komt, dat als je daar op klikt, het Word document aangemaakt wordt op basis van het document wat ik als object aan het Excel bestand heb toegevoegd, wat aangevuld wordt door gegevens die in het Excel bestand zijn ingevoerd.
Laatst bewerkt: