WORD formulier automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DlJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2023
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Hopelijk kunnen jullie mij een tip geven. Ik zit met een WORD formulier die ik graag wil automatiseren. Het betreft namelijk een formulier waar meerdere mensen meewerken (een sjabloon). Een formulier werkt snel en je behoud dezelfde opmaak.

Nu heb ik een vraag: mijn formulier bevat een alinea met als omschrijving "doelen". Het is de bedoeling dat collega's daar hun doelen omschrijven. De ene keer kan dit 1 doel zijn, maar het kan ook meerdere doelen zijn. Om te voorkomen dat dit teveel handmatige werken en daarmee mogelijk fouten in opmaak e.d. veroorzaakt, zou ik het aantal omschrijvingen bij doelen voorwaardelijk willen maken. Dus dat een collega ergens op het formulier kan aangeven hoeveel doelen hij/zij heeft en dat er dan ook even zoveel invulvelden zichtbaar worden.

Ik realiseer me dat dit behoorlijk geautomatiseerd is. Maar het zou ons problemen besparen. Is dit mogelijk in WORD of alleen met VBA? Of heeft iemand een tip om zoiets in een formulier voor elkaar te krijgen? Het zijn namelijk opdrachtformulieren die gemaakt worden voor studenten. Dus je komt qua pakket wel bij office uit. Ik wil ze namelijk beschikbaar kunnen maken als PDF bestand voor studenten.

hopelijk kunnen jullie mij in de goede richting helpen.
ik hoor het graag.

Hartelijke groet,
Jan
 
Allereerst welkom bij HelpMij :). Ik snap eerlijk gezegd je vraag niet helemaal; en ik vraag me af of je formulier wel correct gemaakt is als ik dit lees:
Om te voorkomen dat dit teveel handmatige werken en daarmee mogelijk fouten in opmaak e.d. veroorzaakt, zou ik het aantal omschrijvingen bij doelen voorwaardelijk willen maken.

Maar omdat je het formulier niet hebt meegeleverd, is het sowieso bijna niet mogelijk om een goed antwoord te geven. Dus als het kan: doe het document er ook nog bij als bijlage.

Zo te lezen gebruik je wél formuliervelden in je sjabloon, wat prima is want daarmee zou je vraag eigenlijk overbodig moeten zijn: alle tekst binnen een formulierveld houdt zich namelijk altijd keurig aan de maten van dat tekstveld, en de opmaak. Dus de kans dat je opmaak naar de gruzelementen gaat is nihil. Vandaar mijn verwondering dat je je er zorgen over maakt :).
Maar het maakt dus wél nieuwsgierig naar dat sjabloon.

P.S. Als je antwoord geeft: gebruik niet de quoot knop. Op de een of andere manier heeft die een onweerstaanbare aantrekkingskracht op nieuwe gebruikers, maar wij, als helpers, vinden dat dus gruwelijk vervelend :). (En ‘meewerken’ is iets anders als ‘mee werken’, wat jij vermoedelijk bedoelt!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan