Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Hopelijk kunnen jullie mij een tip geven. Ik zit met een WORD formulier die ik graag wil automatiseren. Het betreft namelijk een formulier waar meerdere mensen meewerken (een sjabloon). Een formulier werkt snel en je behoud dezelfde opmaak.
Nu heb ik een vraag: mijn formulier bevat een alinea met als omschrijving "doelen". Het is de bedoeling dat collega's daar hun doelen omschrijven. De ene keer kan dit 1 doel zijn, maar het kan ook meerdere doelen zijn. Om te voorkomen dat dit teveel handmatige werken en daarmee mogelijk fouten in opmaak e.d. veroorzaakt, zou ik het aantal omschrijvingen bij doelen voorwaardelijk willen maken. Dus dat een collega ergens op het formulier kan aangeven hoeveel doelen hij/zij heeft en dat er dan ook even zoveel invulvelden zichtbaar worden.
Ik realiseer me dat dit behoorlijk geautomatiseerd is. Maar het zou ons problemen besparen. Is dit mogelijk in WORD of alleen met VBA? Of heeft iemand een tip om zoiets in een formulier voor elkaar te krijgen? Het zijn namelijk opdrachtformulieren die gemaakt worden voor studenten. Dus je komt qua pakket wel bij office uit. Ik wil ze namelijk beschikbaar kunnen maken als PDF bestand voor studenten.
hopelijk kunnen jullie mij in de goede richting helpen.
ik hoor het graag.
Hartelijke groet,
Jan
Ik ben nieuw hier. Hopelijk kunnen jullie mij een tip geven. Ik zit met een WORD formulier die ik graag wil automatiseren. Het betreft namelijk een formulier waar meerdere mensen meewerken (een sjabloon). Een formulier werkt snel en je behoud dezelfde opmaak.
Nu heb ik een vraag: mijn formulier bevat een alinea met als omschrijving "doelen". Het is de bedoeling dat collega's daar hun doelen omschrijven. De ene keer kan dit 1 doel zijn, maar het kan ook meerdere doelen zijn. Om te voorkomen dat dit teveel handmatige werken en daarmee mogelijk fouten in opmaak e.d. veroorzaakt, zou ik het aantal omschrijvingen bij doelen voorwaardelijk willen maken. Dus dat een collega ergens op het formulier kan aangeven hoeveel doelen hij/zij heeft en dat er dan ook even zoveel invulvelden zichtbaar worden.
Ik realiseer me dat dit behoorlijk geautomatiseerd is. Maar het zou ons problemen besparen. Is dit mogelijk in WORD of alleen met VBA? Of heeft iemand een tip om zoiets in een formulier voor elkaar te krijgen? Het zijn namelijk opdrachtformulieren die gemaakt worden voor studenten. Dus je komt qua pakket wel bij office uit. Ik wil ze namelijk beschikbaar kunnen maken als PDF bestand voor studenten.
hopelijk kunnen jullie mij in de goede richting helpen.
ik hoor het graag.
Hartelijke groet,
Jan