Opgelost Word koptekst

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Bogatyr

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2024
Berichten
9
Hallo

Ik ben een leek in word. Hoe krijg ik een afbeelding (links) en de tekst (rechts) op gelijke hoogte in de koptekst?

Alvast bedankt
 
Dan zul je de afbeelding moeten vastzetten aan de linkerkant. Dat doe je zo:
- Voeg je afbeelding in.
- Met rechtermuisknop klikken op de foto/afbeelding.
- Klik op objecten uitlijnen en kies daar voor links, rechts etc.

Daarna kan je gewoon de tekst rechts neerzetten.
 
Wat b#doel je met ‘gelijke hoogte’? Een afbeelding heeft doorgaans een andere hoogte als je tekst, dus ofwel je lijnt uit aan de bovenkant, ofwel je lijnt uit aan de onderkant. De oplossing van Femke lijkt mij in dat opzicht nutteloos.
 
Ook dan krijg je de afbeelding en tekst op 1 hoogte.
 
Heb je mijn antwoord wel gelezen? Een afbeelding heeft een hoogte die doorgaans afwijkt van de regelhoogte. Bij uitlijnen moet je dus kiezen: boven of beneden. Als je dat niet snapt, wil ik wel een voorbeeldje voor je maken, maar dan lijkt het me handiger als je een eigen vraag aanmaakt.
 
does lief zeg. Het is nieuwjaar. Kom op.
Verder begreep je zelf de vraag ook niet helemaal, dus hou het gewoon leuk.

Laten we op de TS wachten, kijken wat die nu werkelijk bedoeld.
 
Verder begreep je zelf de vraag ook niet helemaal, dus hou het gewoon leuk.
Nou dát is pas een abnormale opmerking…. Ik heb de vraag m.i. prima begrepen, en daarom een tegenvraag gesteld aan TS, want die zal moeten aangeven of de uitlijning boven of onder moet. Beide kan (vermoedelijk) niet. Een hele normale vraag, die jij blijkbaar niet nodig vind. Daarnaast zijn er meerdere omloop mogelijkheden voor afbeeldingen, die ook invloed hebben op de uitwerking.

Zelf zou ik, als ik een lay-out met een afbeelding en tekst in een koptekst wil, de afbeelding uit esthetisch oogpunt boven willen uitlijnen. Maar goed, zolang TS niet reageert, wacht ik gewoon rustig af. Dát is een opmerking waar ik het van harte mee eens ben :).
 
Het is uiteindelijk gelukt. Was deze vraag even uit het oog verloren. Bedankt voor de reacties! :)
 
Nou, dan willen wij wel weten hoe, want daar kan iedereen van leren!!
 
Zo jammer weer. Hopelijk leest de TS het nog.
Er is nog zo iemand die we helpen en daar nooit meer iets van horen. Heb het haar ook weleens gevraagd, geef even aan of het heeft geholpen of dat is het opgelost. Maar nee, je hoort er nooit meer iets van.
 
Zo jammer weer. Hopelijk leest de TS het nog.
Er is nog zo iemand die we helpen en daar nooit meer iets van horen. Heb het haar ook weleens gevraagd, geef even aan of het heeft geholpen of dat is het opgelost. Maar nee, je hoort er nooit meer iets van.
Sorry ik kom hier niet heel vaak en ik krijg er ook geen meldingen van. Jammer dat je dan weer zo door het slijk wordt gehaald. De oplossing van Octafish heeft mij verder kunnen helpen! ;)
 
Femke kan een beetje bits reageren; ze had dat inderdaad wat vriendelijker kunnen verwoorden. De ervaring van een jarenlange teleurstelling op HelpMij (niet in het minst door mij ;)) helpt daar dan ook niet in mee. Overigens zie ik nog weinig slijk in haar antwoord...
Maar ze had kunnen zien dat je een redelijk nieuw lid bent (net een paar weken) en dat je de mores wellicht nog niet helemaal in de vingers hebt. Je kunt overigens in de Instellingen aanzetten dat je mailtjes wilt hebben als er een reactie is op je vragen. Wellicht dat dat helpt :).
 
Femke kan een beetje bits reageren; ze had dat inderdaad wat vriendelijker kunnen verwoorden. De ervaring van een jarenlange teleurstelling op HelpMij (niet in het minst door mij ;)) helpt daar dan ook niet in mee. Overigens zie ik nog weinig slijk in haar antwoord...
Maar ze had kunnen zien dat je een redelijk nieuw lid bent (net een paar weken) en dat je de mores wellicht nog niet helemaal in de vingers hebt. Je kunt overigens in de Instellingen aanzetten dat je mailtjes wilt hebben als er een reactie is op je vragen. Wellicht dat dat helpt :).

Bedankt voor het antwoord. Dat zal ik zeker doen. Is er hier eigenlijk nog iets meer te beleven dan 'office leken' te helpen?
 
Nog één ding afleren (ik vraag mij wel eens af hoe het komt dat alle nieuwe gebruikers dit doen): blijf van de Citeren knop af. Dat is geen antwoordknop! Daarvoor heb je een prachtig tekstvak, waarin je gelijk een antwoord kan typen. Het citeren maakt draadjes nodeloos lang, en alles wat je citeert staat er in een prachtig helder lettertype gewoon al boven. Dus waarom zou je alles citeren?
 
Haha geen idee, omdat ik staff ben op een ander forum en het daar ook altijd doe ;)
 
Femke kan een beetje bits reageren; ze had dat inderdaad wat vriendelijker kunnen verwoorden. De ervaring van een jarenlange teleurstelling op HelpMij (niet in het minst door mij ;)) helpt daar dan ook niet in mee. Overigens zie ik nog weinig slijk in haar antwoord...
Mijn excuus, maar inderdaad. Je helpt mensen maar ze laten nooit meer iets horen of het gelukt is. Ik zal voortaan iets vriendelijker zijn, hoewel dit voor mij al vriendelijk genoeg was. Geen slijk, geen raar taalgebruik. Wat wil je nog meer... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan