Opgelost Word koptekst

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Bogatyr

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2024
Berichten
9
Hallo

Ik ben een leek in word. Hoe krijg ik een afbeelding (links) en de tekst (rechts) op gelijke hoogte in de koptekst?

Alvast bedankt
 
Dan zul je de afbeelding moeten vastzetten aan de linkerkant. Dat doe je zo:
- Voeg je afbeelding in.
- Met rechtermuisknop klikken op de foto/afbeelding.
- Klik op objecten uitlijnen en kies daar voor links, rechts etc.

Daarna kan je gewoon de tekst rechts neerzetten.
 
Wat b#doel je met ‘gelijke hoogte’? Een afbeelding heeft doorgaans een andere hoogte als je tekst, dus ofwel je lijnt uit aan de bovenkant, ofwel je lijnt uit aan de onderkant. De oplossing van Femke lijkt mij in dat opzicht nutteloos.
 
Ook dan krijg je de afbeelding en tekst op 1 hoogte.
 
Heb je mijn antwoord wel gelezen? Een afbeelding heeft een hoogte die doorgaans afwijkt van de regelhoogte. Bij uitlijnen moet je dus kiezen: boven of beneden. Als je dat niet snapt, wil ik wel een voorbeeldje voor je maken, maar dan lijkt het me handiger als je een eigen vraag aanmaakt.
 
does lief zeg. Het is nieuwjaar. Kom op.
Verder begreep je zelf de vraag ook niet helemaal, dus hou het gewoon leuk.

Laten we op de TS wachten, kijken wat die nu werkelijk bedoeld.
 
Verder begreep je zelf de vraag ook niet helemaal, dus hou het gewoon leuk.
Nou dát is pas een abnormale opmerking…. Ik heb de vraag m.i. prima begrepen, en daarom een tegenvraag gesteld aan TS, want die zal moeten aangeven of de uitlijning boven of onder moet. Beide kan (vermoedelijk) niet. Een hele normale vraag, die jij blijkbaar niet nodig vind. Daarnaast zijn er meerdere omloop mogelijkheden voor afbeeldingen, die ook invloed hebben op de uitwerking.