Word slaat vast bij openen bepaalde documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Al jaren gebruik ik Office 2010 (Windows 7) met grote tevredenheid, maar sinds vanavond doet Word vreemd. Bepaalde documenten kan ik prima openen, ik kan er in bewerken en opslaan.

Maar andere document geven nu opeens problemen. Als ik het document open is er niets aan de hand. Maar zodra ik ga scrollen van pagina 1 naar 2 gaat het mis. Je ziet dat onderin het document vastloopt en Word doet niets meer. Uiteindelijk rest niets meer dan Word (via Taakbeheer) af te sluiten. Open ik dan Word, dan hersteld het programma het document wel, maar opnieuw slaat alles vast.

Ik heb via Configuratiescherm als Office laten herstellen, dit hielp niets. Daarna heb ik ook het bestand normal.dot anders genoemd, ook dit hielp niet (bestand weer de normale naam gegeven).

Wat ik merk is dat Word vooral moeite lijkt te hebben met documenten die op de eerste pagina een tekstvak hebben. Dat tekstvak staat onderaan en daarop lijkt het programma vast te lopen.

Iemand een oplossing of een idee waar dit probleem opeens vandaan komt?

Update: als het document vast slaat zie je in beeld het bekende rondje draaien van Windows. Na 3 minuten is ie klaar en opeens kan ik wel door het document scrollen en loopt hij niet meer vast. Hij heeft dus moeite om van p1 naar p2 te komen...

Als ik het document opslaat gaat alles goed, open ik dan weer dan blijft Word moeite hebben om van pagina 1 naar pagina 2 te gaan. Dat kost dan weer 3 minuten terwijl ik er net ervoor heb in gewerkt en prima kan scrollen tussen pagina 1 en de andere pagina's...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben, voordat ik iets zinvols probeer aan te dragen, op zoek naar patronen. Ik kan hiervandaan niet zien welke documenten het betreft, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat de documenten bij welke het fout gaat, alle iets bevatten wat andere documenten bij welke het probleem zich niet voordoet, niet hebben. Dat geef je zelf al een beetje aan door het noemen van het tekstvak.
 
Ja, vooralsnog lijkt het probleem opeens minder en zelfs weer weg te zijn...heel vreemd. Kijken hoe het morgen gaat
 
Als het aan een aantal specifieke documenten ligt, zou ik zeggen: doe dat document er vooral bij, want problemen van deze aard die lastig zijn te reproduceren, zien we graag in levende lijve.
 
Beste berjos,

U kunt uw eigen bericht aanpassen als u updates wilt toepassen :)
Om dat te doen kiest u voor "bericht aanpassen" onder uw bericht.

Heb het nu voor u gedaan.

Een prettige dag nog verder en succes met de vraag :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan