• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

X Y Coördinaten registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rrruuuddd

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2015
Berichten
13
Hi,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik wil graag x en y coordinaten registreren en laten zien in een scatter graph (verstrooien). Het punt is dat ik het nu handmatig moet invoeren. Ik ben eigenlijk op zoek naar een macro of formule die dit automatisch doet. Ik heb ter verduidelijking een screenshot bijgevoegd. Op dit moment klik ik rechts op een eigen geschreven script om de coordinaten vast te stellen. Vervolgens vul ik deze links in en worden ze in de grafiek zichtbaar. Is er een manier om links in Excel in de grafiek of op een image te klikken en dat de x en y coordinaten standaard weggeschreven worden?


Thanks!
 

Bijlagen

  • registratie-xy.jpg
    registratie-xy.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Zo iets misschien?
 

Bijlagen

  • Speelveld.xlsm
    44,7 KB · Weergaven: 33
Hierbij het bestand!
 

Bijlagen

  • voorbeeldxyregistratie.xlsx
    28,8 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Ja mijn oplossing werkt niet op Mac Excel, daar kan je voor zover ik weet geen ActiveX controls gebruiken. Ik zou ook niet weten hoe je dit op een Mac moet oplossen, of het moet zijn door je grid piep- en piep- klein te maken en dan het selectionchange event te gebruiken.

Ik heb altijd medelijden met mensen die MSOffice op een Mac moeten gebruiken, het blijft behelpen.
 
Jammer! Toch bedankt voor je hulp. Misschien is er nog iemand dit hier wel een oplossing voor heeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan