• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Xlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
95
Goedemiddag mensen,

Wat te doen of hoe op te lossen wanneer je de XLOOKUP functie gebruikt en de cel waar de lookup waarde een formule is.
Ik krijg een n/a melding.

Hoe is dat op te lossen?
Alvast bedankt.
Mvg,
isis0608
 
Als je een N/A krijgt is de zoekwaarde niet gevonden en heb je geen voorkeurswaarde opgegeven in de formule om dat te tonen, de 4e parameter in de formule kan je ingeven wat getoond moet worden

XLOOKUP(zoekwaarde;zoekkolom;resultaatkolom;"indien niet gevonden"; 0)

Een andere oorzaak van N/A kan zijn dat je zoekwaarde een getal is maar de zoekkolom opgemaakt als tekst (of andersom)
 
Goedemorgen,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga proberen een voorbeeld excel bestand te plaatsen.
Mvg,
isis0608
 
Goedemorgen,

Bijgaand het excelbestand.

Maar zoals jullie zien gaat het niet om de xlookup functie maar wel hetzelfde probleem.
Kort uitleg.
Excelbestand bestaat uit 4 tabbladen. 1) artikelstambestand 2) werkblad 3) upload bestand en de 4e tabblad is wat ik eigenlijk beoogd te bereiken.

In het 3e werkblad wordt in het kolom C & N de unieke codes en landen vermeldt. In kolom D moet per unieke code en land de omschrijving komen en omdat er meerdere omschrijvingen kunnen zijn, wil ik die samenvoegen in 1 cel vandaar de textjoin formule echter werkt die hier niet.

In het vierde tabblad zin jullie het gewenste resultaat. Daar heb ik de kolommen C & N gekopieerd en geplakt en het bereik van de textjoin formule in kolom D aangepast aan het aantal artikelen, in dit geval 57, maar dit kan per geval anders zijn.

Heel verhaal kort vraagje: 'hoe zorg ik ervoor dat in kolom D de verschillende omschrijvingen verschijn(t)en?"

Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Mvg,
isis0608
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tbv helpmij forum.xlsm
    70,3 KB · Weergaven: 10
PHP:
=index(data!g$5:g$291;match(c2&n2;data!e$5:e$291&data!f$5:f$291;0))
 
Laatst bewerkt:
in de C kolom (in Upload bestand) staat tekst zet daar eerst Waarde voor.
in de D kolom een als.fout toegevoegd:
Code:
=TEKST.COMBINEREN("-";WAAR;ALS.FOUT(ALS((DATA!$E$5:$E$291='Upload bestand'!C2)*(DATA!$F$5:$F$291='Upload bestand'!N2);DATA!$G$5:$G$291;"");""))
 
Goedemiddag,

Bedankt voor jullie berichten.

Ik heb kolom C omgezet als waarde door 'value' functie ervoor te zetten en de formule in kolom D (tabblad Upload bestand) geplakt maar geeft nog niet het gewenste resultaat (tabblad gewenst resultaat)
Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
isis0608
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tbv helpmij forum.xlsm
    70,8 KB · Weergaven: 12
ik zie niet wat er mis gaat misschien een andere taal ?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tbv helpmij forum sp.xlsm
    69,7 KB · Weergaven: 5
Hoi,

De trick met de value zorgt ervoor dat ik de textjoin kan gebruiken.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
isis0608
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan