Zakelijke mail komt op prive adres binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Hallo forumleden,

Nog een goed nieuwjaar toegewenst :thumb:

Heb een mailprobleempje:
Ik heb een zakelijk mailadres waarvan ik hosting en domein bij Flexwebhosting heb draaien.
Alleen schijnt het zo te zijn dat mijn internet provider (ziggo) poort 25 blokt voor "vreemde" hosters ??
Zie DEZE omschrijving.

Beide door Flex aangedragen oplossingen is niet naar tevredenheid daar ik.
Oplossing 1: reply's in mijn privebox binnen krijg (account gebruikt voor smtp)
Oplossing 2: ik graag met outlook wil blijven werken en niet helemaal naar gmail wil overstappen.

Iemand een andere (betere) suggestie ?
 
Gelukkig nieuwjaar ook voor jou. :)

Ik heb 3x de vraag moeten lezen, maar ik denk nu te begrijpen wat het oorspronkelijke probleem is:
Je probeert mail te versturen vanaf jouw zakelijke e-mail account, maar je kunt de SMTP server van dat zakelijke maildomein niet bereiken omdat er een poort 25 beperking is vanuit Ziggo (voor particuliere gebruikers).

Als dit het probleem is, kijk eens of de smtp-server van je zakelijke e-mail ook bereikbaar is op (TCP) poort 587
Indien ja, stel die poort + smtp server van in voor uitgaande mail, maar wel mét authenticatie in (zelfde gebruikersnaam + wachtwoord als voor het ophalen/POP3) en zet SSL/TLS encryptie aan.
Kijk of de mail dan wel te versturen is.

Tijs.
 
Hallo dnties,

Dat heb je idd goed begrepen.
Maar zo te zien is dit ook geen oplossing (als ik jouw verhaal helemaal goed begrepen heb heet dat)

Snap dan alleen niet waarom ik bij een andere host hier geen last mee had :shocked:
Ben n.l. pas verhuisd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist een telnet test gedaan naar de smtp-server op poort 587 die je laat zien, en ik krijg verbinding. Verdere hulp heb ik niet: De instellingen die ik aangaf over gebruikersnaam, SSL/TLS etc. zijn werkende instellingen voor alle andere mailservers die (ook) werken met poort 587 die ik ken (een stuk of 20).
Je zult dus even contact moeten zoeken met degene die de mailserver heeft ingericht over welke (account-, versleutelings- etc.) instellingen wél werken over poort 587.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Lees de volgende artikelen:
deze (dat poort 587 alleen bij het Premium hostingpakket beschikbaar/bruikbaar is voor het versturen van mail).
deze (werkt ook (dus versturen via de mailserver van Ziggo), want het SPF record staat het toe dat mail van jouw domein overal vandaan mag komen).

Tijs.
 
Ok Dank je wel.
Dat word dus opwaarderen.
Daar ik met een webwinkel toch binnenkort met mijn hosting moet "meegroeien" stap ik nu over naar een premium.

nogmaals dank je wel.
 
Toch nog twee kleine tips:
a. Zie wat ik schreef in mijn vorige posting over het SPF record. Dat ziet er nu zo uit:
"v=spf1 ?all"
Zodra je de zaak hebt overgezet naar Premium zou ik het SPF record aanpassen naar de nieuwe situatie, zodat het 'strak' staat ipv. 'losjes' zoals nu. Zodat mail die niet vanuit je mail-/webserver gestuurd zijn maar door grapjassen of spammers fatsoenlijk gefilterd kan worden door (de mailservers van) de ontvangers.
b. Omdat de kern Flexwebhosting blijkt te zijn (niet zozeer het domein wat je er host) zou ik nu de bijlages verwijderen uit posting #3, ook ter voorkoming van misbruik (denk o.a. aan het SPF/spam verhaal).

Tijs.
 
Misschien domme vraag, maar . . . .
Hoe haal ik die er uit dan ?
 
Klik bij die posting op "Bericht aanpassen"
Daarna via "Ga geavanceerd" de bijlages verwijderen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan