Zelf Game-PC samenstellen..............advies en hulp nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarkus

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2006
Berichten
81
Hier een overzicht van de onderdelen die ik tot nog toe gevonden heb:

Behuizing: http://www.alternate.nl/html/product...ool/XPredator_Black_Edition/662630/
De Aerocool XPredator Black Edition is een Big-Tower behuizing, welke door de tien Full Size slotopeningen, plaats bied aan moederborden met een XL-ATX formfactor. De behuizing heeft zes externe 5,25" en zes interne 3,5" / 2,5" inbouwsloten en is geheel toolless ingericht.
De Xpredator Black Edition wordt geleverd inclusief twee 230mm case fans, en bied plaats voor drie tot zes extra case fans, waarbij gekozen kan worden om of vier kleine fans (120mm / 140mm) of één grote (180mm / 200mm) op het zij-paneel te plaatsen.

Processor: http://www.alternate.nl/html/product/AMD/FX-8150/883354/
De AMD FX-8150 CPU, codenaam "Zambezi", beschikt over acht verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket AM3+ te plaatsen. De processor beschikt over 4x 2048 KB Level 2 en 8192 KB Level 3 cache en werkt op een snelheid van 3600 MHz met een HyperTransport bus van 5200 MT/s. De AMD FX-8150 beschikt over een interne geheugen controler, met twee geheugen kanalen.

Moederbord: http://www.alternate.nl/html/product...X_Extreme4/898196/?tk=7&lk=4118
De 990FX Extreme4 van ASRock ondersteunt één AMD Socket AM3+ processor samen met maximaal 32 GB aan geheugen. Verder zijn er drie PCIe x16 2.0 sloten (met CrossFireX en SLI ondersteuning) aanwezig voor een videokaart en kunnen er SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.

Grafische Kaart: http://www.alternate.nl/html/product/EVGA/GeForce_GTX_670_4GB_Superclocked+_w-Backplate/1012933/
De GeForce GTX 670 4GB Superclocked+ w/Backplate van EVGA is gebaseerd op de NVIDIA GeForce GTX 670 Chip en beschikt over 4096 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 967 MHz en het geheugen een snelheid van 6008 MHz.
Met de GPU Boost wordt de kloksnelheid van de GeForce GTX 670 4GB Superclocked+ w/Backplate dynamisch geboost tot 1046 MHz, tijdens zware grafische applicaties.

Geheugen: http://www.alternate.nl/html/product...1866_Quad-Kit/964571/?simiProd=true
De opbouw van deze geheugenmodules is volledig identiek. Alle geheugenmodules zijn voorzien van geheugenchips uit eenzelfde productie-serie, wat uiteraard een betere compatibiliteit oplevert dan verschillende losse modules. De capaciteit bedraagt in totaal 16 GB (vier modules van 4 GB) en ze zijn geschikt voor systemen met een DDR3 geheugenbus van 1866 MHz.


1. Passen deze onderdelen bij elkaar?
2. Welk merk HD is het beste om te kiezen?
3. Moet er nog extra koeling in? Zo ja, welke is dan het beste te kiezen, met bovenstaande hardware
4. Iemand vertelde me extra SSID toe te voegen........al heb ik geen idee wat dit is en waar ik dat bij alternate kan vinden. Iemand die hierover meer kan zeggen en weet waar ik dat kan vinden?
5. En waarom hebben ze DDR5 moederboarden, maar geen DDR5 geheugen balken bij alternate? En kan DDR3 dan wel in een DDR5 moederboard?
6. Heb je verder nog tips of andere adviezen........dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
 
1. ja
2. Daar verschillen de meningen over. Wat mij betreft is daar niet echt een slecht merk van, maar als ik er eentje als beste zou moeten aanmerken is dat Western Digital vanwege de prijs/kwaliteit, daarna Hitachi (wat duurder maar ook zeer goede kwaliteit)
3. hoeft niet per se, maar een extra 140MM fan voor uiteraan outtake is altijd wel handig. Eigenlijk zal je dit een beetje zelf naar wens moeten inrichten, en met naar wens bedoel ik of je tevreden bent met de temperaturen ;)
4. Waarschijnlijk wordt SSD bedoelt; dit zijn zeer snelle "harde schijven", wat kleiner van opslag maar echte aanraders om je besturingssysteem + programmas& games op te zetten. Aanraders momenteel van SSD's is de Crucial M4, Samsung 830 (en eventueel de 840PRO, maar die is flink duurder) en in enige mate de Intel 330 wegens de prijs/GB verhouding.
5. DDR5 moederborden bestaan niet, DDR4 is nog niet eens uit. Dit zal een typefout zijn, de nieuwste standaard op dit moment is nog steeds DDR3.
6. Geef je budget eens + ik zie geen harde schijf en/of SSD terugkomen in je overzicht. Als je voor een SSD kiest is het wel aan te raden om een harde schijf met grote opslag er naast te nemen vanwege de nog steeds hogere prijzen van SSD's. Dus bijvoorbeeld 128GB SSD voor windows+games en 2TB harde schijf voor je overige data.
 
1. ja
2. Daar verschillen de meningen over. Wat mij betreft is daar niet echt een slecht merk van, maar als ik er eentje als beste zou moeten aanmerken is dat Western Digital vanwege de prijs/kwaliteit, daarna Hitachi (wat duurder maar ook zeer goede kwaliteit)
3. hoeft niet per se, maar een extra 140MM fan voor uiteraan outtake is altijd wel handig. Eigenlijk zal je dit een beetje zelf naar wens moeten inrichten, en met naar wens bedoel ik of je tevreden bent met de temperaturen ;)
4. Waarschijnlijk wordt SSD bedoelt; dit zijn zeer snelle "harde schijven", wat kleiner van opslag maar echte aanraders om je besturingssysteem + programmas& games op te zetten. Aanraders momenteel van SSD's is de Crucial M4, Samsung 830 (en eventueel de 840PRO, maar die is flink duurder) en in enige mate de Intel 330 wegens de prijs/GB verhouding.
5. DDR5 moederborden bestaan niet, DDR4 is nog niet eens uit. Dit zal een typefout zijn, de nieuwste standaard op dit moment is nog steeds DDR3.
6. Geef je budget eens + ik zie geen harde schijf en/of SSD terugkomen in je overzicht. Als je voor een SSD kiest is het wel aan te raden om een harde schijf met grote opslag er naast te nemen vanwege de nog steeds hogere prijzen van SSD's. Dus bijvoorbeeld 128GB SSD voor windows+games en 2TB harde schijf voor je overige data.

1. Nou fijn te zien dat alles in ieder geval bij elkaar past hehehe (heb ik het nog niet zo slecht gedaan voor een amateur :p)

2. Ik heb zelf in deze pc beide merken zitten, en dacht zelf ook al aan die merken, dus daar kan ik verder mee.

3. Oke zal kijken voor zo'n fan dan, hoe koeler hoe beter denk ik maar, want heet kan het worden heb ik al gemerkt hahaha
Is deze oke? http://www.alternate.nl/html/product/Thermalright/Silver_Arrow_SB-E_Extreme/1015257/

4. Nee er werd echt SSID gezegd en had te maken met het sneller op starten van de pc.........maar na opnieuw kijken kreeg ik een nieuw bericht van die persoon en gaf die aan dat ie een typfout had gemaakt.........hij bedoelde wel SSD (en dus hd) om mijn OS op te zetten (en ja games kunnen daar dan ook geinstalleerd op worden), maar ik begrijp dat zo'n SSD hd maar een beperkt aantal keren beschreven en gewist kan worden (5000x)
Ben zelf niet zo'n fan van Intel als ik eerlijk ben, dus dan zal ik eens kijken voor die Samsung

5.De link van het moederboard is niet goed zag ik, kreeg een totaal andere pagina als ik daarop klikte..........dus hierbij nog de goede link:
http://www.alternate.nl/html/product/ASRock/990FX_Extreme4/898196/?tk=7&lk=4118
Ja dan zal het wel een typfout geweest zijn die DDR5 moederboard, dacht toch echt dat ik dat ergens las bij dat board, maar nu zie ik het ook nergens meer staan dus ja geen idee waar ik dat dan gevonden heb hahaha

6. Budget is niet echt helemaal van toepassing...........deze is erg breed :) zolang het maar niet meer dan 1500 euro wordt hahahaha
Belangrijkste is dat het een goede computer wordt die de komende jaren mee kan gaan en waarop ik de zwaardere games kan spelen die nu uitkomen of in de loop van de tijd zullen gaan uitkomen.
Ik had geen HD's erin staan nog omdat ik eerst wilde weten welk merk ik daarvoor het beste kon kiezen..........die moet ik dus nog even uitzoeken welke dat gaan worden. En ja hoe meer opslag mogelijk (voor niet te veel geld en goede kwaliteit) hoe beter :D
Ik denk dat ik 2 of 3 HDD's erin wil zetten van 1 tot 2 TB groot. Ik zie dat er voor die SSD hd's minder grote zijn, dus denk dat dan 250gb al genoeg is voor windows en games
Daar lijkt deze wel geschikt voor:
http://www.alternate.nl/html/product/Samsung/MZ-7TD250KW/1038265/?event=search
En de 'normale' hd...........deze:
http://www.alternate.nl/html/product/Samsung/ST1000DM005/999126/?tk=7&lk=4194
Daar dan 2 van ...........dat moet toch wel genoeg zijn met mijn 2 externe er nog bij (die ik al heb liggen)
 
Goedkopere 1 TB harde schijf: klik

4. SSD's kunnen net zoals USB sticks een beperkt aantal keer overschreven worden, en dat is inderdaad iets van 5000 keer. Dit is echter niet iets om je druk over te maken. Bij het gebruikelijke patroon van mensen gaat een SSD langer dan 8 jaar mee. Voor die 8 jaar kan je 20GB per dag naar de SSD toe schrijven, wat je alleen zou halen als je naar de schijf download bijvoorbeeld. Tevens zal na die 5000x je de data niet kunnen overschrijven/iets anders naar de SSD kunnen schrijven, maar je data is nog altijd uit te lezen! Conclusie: niets om je druk over te maken, SSD's hebben over het algemeen een langere levensduur dan harde schijven!

3. Ik dacht dat je het over extra fans had, maar je kijkt voor een CPU koeler? In ieder geval is een CPU koeler optioneel. Een erg goede qua prijs/kwaliteit is de Scythe Mugen 3, je hoeft er niet zo extreem veel aan uitgeven zoals je nu van plan bent.

6. Met een budget van 1500 euro zou ik zelf Intel overwegen t.o.v. AMD vanwege de grotere processorkracht. Maar dat is meer een persoonlijke keuze. Voor te gamen ga je geen verschil merken tussen AMD of Intel, dat zit hem meer in andere toepassingen (photoshop e.d.).

De Samsung 830 is te prefereren boven de 840 (zonder PRO), deze is namelijk sneller en bewezen betrouwbaar. Echter is dit een product wat nu uit de productie gaat en zal dus op korte termijn verdwijnen, vandaar de stijgende prijs helaas. 250-256GB is ruim voldoende voor windows + programma's + een bende games.
 
Goedkopere 1 TB harde schijf: klik

4. SSD's kunnen net zoals USB sticks een beperkt aantal keer overschreven worden, en dat is inderdaad iets van 5000 keer. Dit is echter niet iets om je druk over te maken. Bij het gebruikelijke patroon van mensen gaat een SSD langer dan 8 jaar mee. Voor die 8 jaar kan je 20GB per dag naar de SSD toe schrijven, wat je alleen zou halen als je naar de schijf download bijvoorbeeld. Tevens zal na die 5000x je de data niet kunnen overschrijven/iets anders naar de SSD kunnen schrijven, maar je data is nog altijd uit te lezen! Conclusie: niets om je druk over te maken, SSD's hebben over het algemeen een langere levensduur dan harde schijven!

3. Ik dacht dat je het over extra fans had, maar je kijkt voor een CPU koeler? In ieder geval is een CPU koeler optioneel. Een erg goede qua prijs/kwaliteit is de Scythe Mugen 3, je hoeft er niet zo extreem veel aan uitgeven zoals je nu van plan bent.

6. Met een budget van 1500 euro zou ik zelf Intel overwegen t.o.v. AMD vanwege de grotere processorkracht. Maar dat is meer een persoonlijke keuze. Voor te gamen ga je geen verschil merken tussen AMD of Intel, dat zit hem meer in andere toepassingen (photoshop e.d.).

De Samsung 830 is te prefereren boven de 840 (zonder PRO), deze is namelijk sneller en bewezen betrouwbaar. Echter is dit een product wat nu uit de productie gaat en zal dus op korte termijn verdwijnen, vandaar de stijgende prijs helaas. 250-256GB is ruim voldoende voor windows + programma's + een bende games.

Allereerst bedankt voor alle informatie, het heeft me weer iets wijzer gemaakt :D
4. Dit verhaal maakt het weer wat duidelijker voor me. En zal me er niet druk om maken verder heheh
3. Nee ik bedoelde een koeler, wist alleen niet dat het een CPU koeler betrof. Fans zitten er volgens mij wel genoeg in, in die kast en anders kan je er nog bij doen had ik begrepen uit de beschrijving. Ik zal die je voorstelt dan ook meenemen...........want ja alles wat goedkoper kan, dat mag natuurlijk goedkoper, das alleen maar mooi meegenomen.
6. Met de Intel tov AMD heb je het over de processor.............Zelf maak ik ook gebruik van paintshoppro (en heb ik plannen om grafische dingen te gaan ontwerpen), dus is Intel dan nog steeds een goede keuze of is AMD dan toch beter? Indien Intel toch beter zou zijn, dan zou ik graag vernemen welke dan de beste keuze is.
De Samsung 830 kan ik helaas niet vinden bij Alternate, deze is daar niet meer leverbaar (tijdelijk?), wel zag ik dat ze hem bij Redcoon nog hebben, dus zou ik eventueel kunnen kijken of de rest van de onderdelen daar ook te vinden zijn en de boel daar bestellen.
Zou wel graag alles bij 1 willen bestellen, zodat ik de pc in 1 geheel kan laten afleveren en ik niet zelf eerst nog moet gaan zitten prutsen. Omdat deze Samsung 830, zoals je zegt, gaat verdwijnen, lijkt het me dat er wel een alternatief voor dit type te vinden moet zijn? Of niet? Wat zou een goed alternatief kunnen zijn als deze hd niet meer te vinden is?

Edit: Ik heb even zitten kijken tussen Intel en AMD processoren...........en kwam deze AMD processor tegen:
http://www.alternate.nl/html/product/AMD/FX-8320/1038225/?tk=7&lk=4233
en deze http://www.alternate.nl/html/product/AMD/Phenom_II_X4_965/141595/?tk=7&lk=4233
Deze heeft een Processor-kloksnelheid van 3500 MHz terwijl een Intel die duurder is, de I5-3570K, die 3400 te bieden heeft.
Die intel geeft aan dat er een moederboard met een Socket 1155 en ja dan moet ik ook weer op zoek naar ander moederboard want dat is een M3+ (en ja geen idee of dat samen kan, maar lijkt me van niet.....voor zover mijn kennis reikt hahaha)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan