• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfde waarde als bepaalde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcovandrie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Berichten
17
Op een andere waarde moet dezelfde waarde overgenomen worden als een bepaalde cel. Echter moet het wel zo zijn dat bij geen waarde de cel een 0 aangeeft.

Code:
=('tabblad1'!F1)... maar dan
 
Ik begrijp de formulering van je vraag niet geheel, maar ik vermoed dat je probleempje kan worden opgelost met de ALS-functie. Kijk daarvoor eens bij de HELP van deze functie.
 
Met alle respect hoor, maar dit is denk ik de foutste formulering van een vraag die ik hier gezien heb....
 
Ik zie dat een deel van mijn vraag is weggevallen.

Wat ik bedoelde is dat ik een cel heb in een tabblad. De waarde van deze cel moet in een ander tabblad overgenomen worden. Echter, als ik dus gewoon
Code:
='tabblad1'!A1
doe neemt die de waarde wel gelijk over, maar geeft de cel een 0 weer, als de cel nog leeg is. Wat ik dus wil is dat de cel leeg blijft als de cel die hij kopieert leeg is en de waarde overneemt als er een waarde in wordt weergegeven.

Hopelijk is dit duidelijker.
 
Dat een deel van je tekst wegvalt verklaard een hoop... haha!

Maar probeer dit is:
Code:
=ALS('tabblad'!A1=" ";" ";'tabblad'!A1)
 
Ik zou het zo doen, (zonder spaties)

Code:
=ALS('tabblad'!A1="";"";'tabblad'!A1)

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan