Zelfgebouwde pc start niet op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BaByBoY

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
9
Ik heb een pc zelf gebouwd met een MSI 648PE Max 2 moederbord, een 2,4GHZ Pentium 4 processor, een radeon 9700pro videokaart, een samsung dvd/cd-writer combo, 300wat voeding en een 80GB WD 8MB cache harde schijf.
Alles ziet er goed uit, alleen als ik nu de voedingsstekker erin zet, en de powerswitch indruk gebeurt er helemaal nix. Kheb alle kabeltjes al gecontroleerd, en opnieuw bevestigd, maar er gebeurt helemaal nix.
Kan iemand mij misschien helpen, want ik weet niet wat ik meer kan doen.
Alvast bedankt...
 
Zelf het moederbord in je kast gedaan?
Wel de afstandhoudertjes gebruikt?

Heb je ook helemaal geen ledjes die gaan branden?

Kan ook zijn dat je je stekkertjes van je powerknop verkeerd heb geplaatst.. Dan werkt het ook niet, zou even je moboboekje erop nakijken..
 
draai het stekkertje van de power on eens 180 graden om.

succes
 
Ja heb het stekkertje ook al diverse kerenomgedraaid, maar er gebeurt helemaal nix. niet eens een bevestigingsgeluidje of een lampje of iets dergelijks..
Alleen maar stilte..
 
hmmm

-haal alle kaarten eruit behalve de videokaart
-kijk of je geheugen er goed inzit en geen sluiting maakt
-check of je voeding wel P4 geschikt is ...
- haal kabels van floppy, hd's, cdroms etc ook los

alleen mem, cpu vga en dan proberen

seb
 
Vraag verplaatst van diversen naar hardware / systeem
 
Ik heb zo'n zelfde probleem, niemand een idee wat het kan zijn??

Bij mij draaien de koelers op m'n cpu en in m'n kast wel een heel klein stukje en dan stoppen ze (echt een heel klein stukje: 1/8 rondje ofzo)...
 
Laatst bewerkt:
Heb dit ook gehad en bij mij was ik een afstandhoudertje op het mobo vergeten erin te zetten en dan krijg je een kortsluiting waardoor er niets start. Dus goed kijken of je de houdertjes geplaatst hebt en de koeler goed zit.
 
Weet je zeker dat je voeding stroom geeft?? Draait de fan in de voeding?
 
je weet gelijk wanneer je de afstandhouders bent vergeten: dan zitten pci sloten net te ver van de kast af, je kan dat goed zien bij de plek waar het schroefje in de kast moet.

succes
 
Nou ik heb er inmiddels een nieuwe voeding van 350watt ingezet en alles volgens boekjes aangesloten, en nu heb ik hetzelfde als the danny boy, me processorkoeling + die van me videokaart maken een kleine omwenteling als ik de pwr-knop indruk en daar blijft het bij...
wie weet waar dat aan kan liggen..
alvast tnx
 
Ik heb dat ook precies hetzelfde gehad bij een Athlon 1800, de fan draaide een halve seconde en stopte toen. Alles 40 keer nagekeken en toen bleek dus dat ik 1 busje was vergeten in het moederbord (tussen mobo en kast, zo'n koperkleurig) te zetten waardoor het mobo kortsluiting maakt op het frame van de kast en niet opstart. Ook je koeler kan ooit op 2 manieren gemonteerd worden op je proc maar echter 1 manier is de goeie .
 
Khad alle negen gaatjes al voorzien van afstandhoudertjes en de proc koeling heb ik ookal een paar keer omgedraaid, maar het blijft gewoon nog hetzelfde. Paar wentelingen, en stop.
 
Hallo

Normaal gezien zou alles moeten werken , zelfs indien motherboard gewoon los op tafel ligt.....

Een potentiele fout is wel indien de fan op c.p.u. niet goed is aangesloten... t.t.z. de +12 (rood) , de massa (zwart) en de indikatie dat deze draait ( gele draadje)..

Veel motherboard weigeren ook op te starten zonder of met een leeg c.mos batterijtje .

Uiteraard ervan uitgaande dat verder alles o.k. is .....

p.s. ... voor de volledigheid , een afstandbusje vergeten , maakt geen sluiting , maar is een gebrek aan "massa"....

Peter
 
Klopt ja een gebrek aan massa , vond dat toen wel apart dat 1 zo'n busje alles tegen kon houden . Maar ja ik hoor nog elke dag in de ict van "heb je dat al ooit meegemaakt, dat is raar !! " .
 
Weet je zeker dat de nieuwe voeding wél OK is?.Het lijkt er namelijk op dat de voeding uitslaat op het moment dat er veel vermogen wordt gevraagd.


B.Jager
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan