• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zelfscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Berichten
902
Gegroet collega's,

na enkele maanden stilte ben ik hier terug met een nieuw project: een zelfscanprogramma dat barcodes leest.

ik ben bezig een bestand aan het opmaken waarin werknemers zelf hun maaltijd en/of soep kunnen bestellen. Nu worden alle barcodes verzameld en scan ik 1 per 1 de barcodes in. Van daaruit wordt een lijst opgemaakt met de bestelling van de dag. Dit terzijde :)

Bij deze dus graag jullie hulp bij enkele knelpunten in mijn nieuwe versie...

De werking van het programma leg ik graag hieronder kort uit, evenals de problemen die ik nog ondervind. Het bestand in bijlage zal alles duidelijker maken (hoop ik)...

- het programma zal (altijd) open staan op een specifieke plaats, verbonden met het bedrijfsnetwerk.
- de werknemers zien enkel een userform (code hiervoor heb ik ergens opgeslagen, dit wordt later geïmplementeerd)
- bij het inscannen verschijnt de barcode, samen met 3 labels die volgende gegevens bevatte: naam werknemer, werknemernummer, keuze van bestelling (soep, maaltijd) en het aantal keer dat een specifieke keuze gekozen wordt.
- er kan maximaal 3 keer hetzelfde besteld worden op 1 dag.
- gegevens worden weggeschreven in een tabel (blad "invoer")
- na het tonen van de bestelling wordt alles leeggemaakt zodat het bestand klaar staat voor de volgende scan.
- gegevens worden via een ander bestand verwerkt (of alles via dit bestand, daar ben ik nog niet uit)

Waar liggen nu nog de hekelpunten waar ik de juiste volgorde niet in vind. Een tip: de code staat wel achter de schermen maar niet actief

- na het inscannen van de barcode en het tonen van de gegevens via de labels zou dit na 2 seconden terug moeten verdwijnen (barcode.setfocus en labels leeg, wegschrijven gegevens)
-> via een createpopup lukt dit, maar de ene keer worden de gegevens leeggemaakt, de andere keer niet...
- bij het overschrijden van het maximaal aantal keer dat iets kan besteld worden vernieuwd label15 niet (telt het aantal keer een keuze op dag van vandaag voorkomt)

In principe zit mijn probleem dus in het verschijnen en verdwijnen van de createpopup ergens...

ik hoor graag jullie tips, aanbevelingen en correcties op dit bestand :)

Bekijk bijlage Map2 v2.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan