Zoek functie maken in mijn Acces database !?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een 2007 db, en daar kan ik op 't werk niet zoveel mee. Maar er zijn verschillende voorbeeld bestandjes op dit forum betreffende zoeken en filteren; heb je die al bekeken?
 
En nu kan ik 'm niet meer downloaden.... Waarom maak je van zo'n klein bestandje niet een gesplitst rar bestand? Scheelt een hele hoop geëmmer met die downloadsite.... Om over de wachttijd maar te zwijgen :)
 
Ik vind eerlijk gezegd het werken met een tekstvak en zoekbutton wel fijn, maar ja dat is per persoon anders.

Uitleg kan ik je wel geven.

Gr Paul
 
Maar ik heb 'm nog steeds niet kunnen downloaden.... En zo kan ik er uiteraard niet naar kijken.
 
..

En nu kan ik 'm niet meer downloaden.... Waarom maak je van zo'n klein bestandje niet een gesplitst rar bestand? Scheelt een hele hoop geëmmer met die downloadsite.... Om over de wachttijd maar te zwijgen :)

Hoe doe je een rar bestand splitsen ?
 
Kan ik thuis pas bekijken, want wij gebruiken op het werk nog 2003.
 
Nu ik 'm heb geopend, mag je de vraag nog een keer stellen: wat wil je precies?
 
Ik wil graag een zoek functie hebben waarmee je kan zoeken op locatie en op categorie.

Ik heb nu de standaard zoek functie erin zitten maar die werkt niet goed. dat is die verrekijker knop.
 
Dat voegt niet veel toe aan de oorspronkelijke vraag..... Wil je records filteren, of echt alleen zoeken? Je kunt met een wizard vrij simpel een keuzelijst maken die zoekt op een gekozen waarde. Met simpel kopieëren en plakken gebruik je de code vervolgens voor een tekstvak. Maar probeer eerst eens een keuzelijst, zou ik zeggen.... Overigens zitten er wel een paar fouten in je database ;)
 
Om er alvast een paar probleempjes uit te lichten:

- Het veld [Datum/Tijd] heb je gedefinieerd als een tekstveld. Moet natuurlijk een datumveld zijn.
- Het veld Subcategorie heb je ook gedefinieerd als een tekstveld. Moet een numeriek veld zijn.
- In het formulier [Storingen Database] mag de keuzelijst [SubCategorie] geen Rijbron hebben; die krijgt hij namelijk van de keuzelijst [Categorie].
- De keuzelijsten [SubCategorie] en [Categorie] zijn niet gekoppeld aan een tabelveld.
- Er is geen Referentiële integriteit tussen de gekoppelde tabellen; daarmee zijn de Relaties waardeloos.

Pas deze zaken in ieder geval aan voordat je serieus verder gaat met de db.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan