zoeken in access met subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagle00789

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Berichten
39
Ik heb een accesstabel met de volgende kolommen:
CD-id
Datum
Naam
Taal
Tabblad
Ik heb een formulier met 1 niet afhankelijk invoervak en daaronder een subformulier gemaakt met behulp van de bovenstaande tabel. Dat subformulier staat in gegevensblad weergave.
De bedoeling is dat ik door het invoeren van tekst in het niet afhaneklijke invoervak, het subformulier kan filteren op het veld Naam. Ik krijg het echter niet voor elkaar. hebben jullie nog een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
 
Waarom heb je een apart subformulier gemaakt? Als ik de constructie zo lees, kun je de zoeklijst beter in de koptekst van het subformulier zetten, zodat je het formulier als zelfstandig formulier kunt gebruiken. Het opzoeken van records wordt dan aanzienlijk eenvoudiger.
 
Ik heb dat met opzet gedaan omdat er bij het zoeken vaak meer dan 1 cd terug komt. Er staan nu namelijk ongeveer 410 cd's in, maar dat aantal groeit maandelijks met ongeveer 100 stuks. de database wordt hierdoor maandelijks aanzienlijk groter. hierom heb ik gekozen voor deze opzet.
 
en waar zit dan je zoekcode? ik zie alleen maar een refresh commando staan...
Ik zat namelijk meer te denken aan dit soort code:
Code:
  Me.[cd_s].Form.Filter = "Naam = ""*" & Me.Tekst0.Value & "*"""
  Me.[cd_s].Form.FilterOn = True
  MsgBox Me.[cd_s].Form.Filter
Echter deze code werkt niet.....
 
Ik heb gewoon een query gemaakt. Met als criteria de Like txt box dit kan je ook makkelijk uitbreiden met dat die alles zoekt voor bijvoorbeeld een gedeelte van een naam.

En daarop een formuliertje gekoppeld en als subformuliertje erin gebakken. Met refresh, refresh je het formulier ff zodat hij die lange tabel bijwerkt aan de waarde die gekoze is. Dit is denk ik het simpelst.

Als je met vba wilt gaat knutselen kan het ook. Hier staat wel een aardig voorbeeld dat je kan aanpassen naar jouw situatie.

http://www.pc-tutor.nl/accessvba2003/index.htm

Ronde 2 gaat daarover.

Gr, Ronald
 
Laatst bewerkt:
@Ronald:
Voorbeeldbestandjes graag in 2003 format; hebben we er allemaal wat an... ;)
 
Nee jongen, overstappen op 2007 is ABSOLUUT geenn optie, zelden zo'n baggerpakket van Microsof gezien....
Ben wel benieuwd naar 2010, maar heb daar dus op voorhand weinig vertrouwen in, gezien de plaatjes die ik daar van ben tegengekomen... Zelden heeft het adagio: 'geen nieuwe schoenen kopen als de oude nog zo lekker lopen' zoveel betekend... (althans, voor mij;) ) Er zijn uiteraard genoeg mensen die, al dan niet door de omstandigheden gedwongen, met die nieuwe versies moeten werken. Desalniettemin: iemand die dat vrijwillig doet, verklaar ik een klein beetje voor gek! (No offence...)
Bedankt derhalve voor de 2k3 versie!
 
Haha, wat een afweer zeg. De leeftijd ? :evil:
Ik ben van mening dat als je de functies weer weet te vinden 2007 een uitvinding is.

Voor degene die veel vba gebruiken is 2003 wat je zegt beter, maarja dat is niet mijn sterktste kant ik hou het bij het simpele haha.

gr,
 
Heeft niks met leeftijd te maken.... Ik heb een half jaartje uitgebreid met 2007 gestoeid, want ik loop heus niet weg voor een nieuwe versie. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het pakket (op een paar aardigheidjes na) bitter weinig toevoegt aan de oudere versie, waar je als ontwikkelaar veel meer mee kunt doen. En een heel stuk makkelijker....
Niet elke vernieuwing is een verbetering... En zeker niet bij Microsof!
En ja, dat lint is dus één grote bak ellende....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan