• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
477
Hallo,

Een collega van mij is op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem.
Hij heeft een aantal waarden (cijfers, getallen, tekst) op blad1. Nu wil hij op blad2 in een cel een waarde invullen en dan zou er in een andere cel de waarde moeten komen van de cel rechts van de gevonden waarde op blad1. Ik heb een simpel vb meegestuurd.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • zoeken.xls
    25,5 KB · Weergaven: 40
nog niet

Hallo,
bedankt om mee te zoeken, maar dit is het nog niet. Hier gaat hij enkel in de eerste kolom kijken naar de te zoeken waarde en dan de waarde uit de 2e of 3e kolom, naargelang opgegeven, gaat geven. Het is echter de bedoeling dat er naar de waarde gezocht wordt in alle kolommen en dan de waarde geeft van de kolom daarnaast of 2 of 3 kolommen verder.

We blijven zoeken
 
In VBA
zoekwaarde in Blad1 cel A3
resultaat komt in Blad1 cel A4
er wordt gezocht in Blad2

Code:
sheets("Blad1").range("A4")=sheets("Blad2").usedrange.find(sheets("Blad1").range("A3")).offset(,1)
 
In VBA
zoekwaarde in Blad1 cel A3
resultaat komt in Blad1 cel A4
er wordt gezocht in Blad2

Code:
sheets("Blad1").range("A4")=sheets("Blad2").usedrange.find(sheets("Blad1").range("A3")).offset(,1)

Zou je dat eens in het bijgevoegde bestandje uit de vraag kunnen invoegen aub.
Ben nogal een leek op dit gebied.
In het voorbeeldbestandje wordt er wel gezocht in blad2 naar een waarde in blad1 en het resultaat wordt ook weergegeven in blad2.

Denk wel dat dit een uitkomst moet bieden.

Alvast bedankt

Kan je dan ook de waarde weergeven die naast de gevonden waarde staat of enkele kolommen verder?
 
Laatst bewerkt:
Bij deze. Als antwoord op je 2de vraag, kijk eens bij offset in de VBA-help
 

Bijlagen

  • zoeken(1).xls
    41,5 KB · Weergaven: 42
jaaaa

beste collega

het is da dat ik zocht , nu nog een beetje uitwerken ... bedankt
U ziet dat ik nu ook geregistreerd ben
beste snb en warme bakkertje ... heel erg bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan