• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in document en blijven zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tester2

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Berichten
28
Hallo,

Wie kan me helpen met het volgende?
In bijgevoegd voorbeelddocument staat in het tabblad "reports" dat die ingelezen wordt uit een database.
Op het tabblad "1-Uitreksel" wil ik data met de zoekwaarde "GO" van tabblad "reports" onder elkaar hebben.
In de verdere kolommen wil ik graag de bijbehorende aanvullende informatie krijgen (straat, postcode etc.)

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Bekijk bijlage TEST-02.xls

Al hartelijke dank voor de moeite.
 
Beste Tester2, in welke cel komt "go" te staan?

Code:
=VERT.ZOEKEN("GO";report!$A$2:$AD$130;4)
 
Laatst bewerkt:
Zo zou ik het aanpakken, zie bijlage. Let op: dit zijn matrixformules dus bevestigen met ctrl+shift+enter i.p.v. gewoon enter.
 

Bijlagen

  • TEST-02.xls
    74 KB · Weergaven: 35
Ziet er goed uit WHER, dank.
Het werkt echter niet als er op het tabblad Reports een 100 tot 120 regels worden ingevuld.
Is hier ook nog een oplossing voor?

Spaarie: "GO" komt te staan op het tabblad "Reports" in kolom "Y"
 
Uiteraard moet je in de formules het bereik vergroten naar behoefte. In het voorbeeld had ik voor de eenvoud de formules over 30 rijen laten rekenen, zie voorbeeld hieronder:
Code:
'=IF(ROWS($1:1)>COUNTIF(report!$Y$2:$Y$30;$A$2);"";INDEX(report!$D$2:$D$30;SMALL(IF(report!$Y$2:$Y$30=$A$2;ROW($2:$30)-1;"");ROWS($1:1))))
overal waar je "30" ziet, vervang je dit door "200" of "500"
 
Dank voor de snelle reactie. :thumb:

Ik ga dit testen.
Zal deze week uitsluitsel geven.
 
YES!!
Dit was de oplossing.
Dank voor de hulp & jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan