• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in rijen en per rij gegevens opvragen in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waterbaan

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2013
Berichten
24
Beste mensen,

ik heb getracht een Userform te programmeren die mij helpt bepaalde gegevens weg te schrijven zoals het standaard formulier ook bedoeld is alleen met enkele aanpassingen. In het standaard formulier die je kunt opvragen slaat het data op in de rijen. Per rij kun je scollen door de Sheet en zie je de gegevens in een userform. (dus volgende weergeven of zoiets)

Dit wil ik ook maken. Welke code moet ik daarvoor gebruiken?

Is het ook mogelijk om in de tekstBox in het userform een history aan te maken. Dus in rij....heb ik een naam opgegeven. Na enkele tijd staan er meerdere namen in. In het tekstvak schrijf ik de eerste letter van een naam en ik zie dan een naam die ik al eerder heb getypt in het tekstvak verschijnen.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Mike
 
Post het bestand dat je al gemaakt hebt eens op het forum zodat we je gerichter kunnen helpen.
 
Sorry voor het verwijderen van het bestand en post met vragen. Iets te warrig verhaal volgens mij.

3 vragen blijven nog over nadat ik ermee ben verder gegaan.

1. Op blad 3 een knop met zoeken. (die verwijst naar een userform, dit is gelukt, geeft direct rij 2 aan) op dit userform een knop volgende die de waarde van de cellen A t/m N in de tekstboxen weergeeft vanaf rij 2, volgende rij 3, volgende rij 4 etc van de kolommen A t/m N.

2. Dit ook voor vorige knop. Dus Loop back.

3. Wijziging in datzelfde UserForm aanbrengen. Knop wijzigen (wijzigt direct de aanpassing vanuit het UserForm textbox in betreffende Cel van de opgevraagde rij.

Als iemand al begonnen was met helpen, nogmaals excuus voor het verwijderen (tip van Harry dit niet te doen) Thanks Harry!

Onwijs bedankt voor de hulp alvast. Sorry voor het ongeduld!

Gr Mike

Bekijk bijlage Inschrijfgegevens2.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan