• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
158
Hallo,

gebasseerd op tabel 1 zou ik graag in tabel 2 willen aangeven of een klant nieuw is. Zoals in bijgevoegd voorbeeld.

ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee en een fijn verloop van het weekend vast.

Bvd
Roy
 

Bijlagen

  • Helpmij nieuwe klant.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 15
Als de situatie blijft zoals ze nu is dan werkt het wel.

Cobbe
 

Bijlagen

  • Helpmij nieuwe klant.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Supersnelle reactie, dank! Ik bekijk het net en heb het zelf niet goed overdacht, excuus. Ik zoek eigenlijk naar de N van nieuw in de periode voor de eerste aankoop. ik heb nog een voorbeeld bijgevoegd. Hoop dat hier nog advies voor beschikbaar is.

vast bedankt en gewaardeerd!

ps. ik gebruik de opzet ook precies zoals in de bijgevoegde sheet, dat maakt het ook wat makkelijker denk ik
 

Bijlagen

  • Helpmij nieuwe klant2.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 19
Zo dan?

Cobbe
 

Bijlagen

  • Helpmij nieuwe klant2.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 23
Helemaal geweldig zo! Dan heb ik nog 1 vraagje, ij zou graag een I hebben bij periodes zonder omzet, maar alleen bij klanten niet die meer nieuw zijn (en dus in het verleden ook al eens omzet hebben gegenereerd. (zoals bijgevoegd weer).

dan ben ik helemala compleet. (had ik achteraf ook in 1x kunnen vragen zie ik nu, maar had mijn probleem even in stukken geknipt voor het overzicht).
 

Bijlagen

  • Helpmij nieuwe klant3 (1).xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 16
Ik heb de eerste rij gedaan.

Cobbe
 

Bijlagen

  • Helpmij nieuwe klant3 (1).xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 14
Wow wat een service! Hij is nagenoeg perfect, maar de I is alleen na de N, als de klant nog geen klant is dan zou ik de cel leeg willen laten. (I stata voor inactief, dus al eens gekocht, maar nu niet meer) Lege cel is geen activiteit en nooit actief geweest..
 
Ben eens benieuwd.

Cobbe
 

Bijlagen

  • Helpmij nieuwe klant3 (1).xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 14
Nog niet helemaal, zie voorbeeld (klant A) heeft omzet 2e helft 2008, maar staat op inactief (I). Alleen bij de N kijk je een periode terug, bij de I kijk je naar de corresponderende cel..
 

Bijlagen

  • Helpmij nieuwe klant4 (1) (1).xlsx
    14 KB · Weergaven: 20
Hallo, ik heb de sheet even aangepast, denk dat het zo duidelijker is. De periode 2005 heb ik ook in het 2e deel opgenomen. Hoop dat het lukt alsnog..

Bvd!
 

Bijlagen

  • Helpmij5.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan