• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemorgen,

In het bijgesloten bestand het ik op het eerste tabblad mijn vraag gesteld.
Het gaat om het zoeken naar bepaalde aantallen in het tweede tabblad mbv. een macro, die ik helaas niet zelf kan schrijven.

Wie kan mij helpen ?

Alvast bedankt,

Eric
 

Bijlagen

  • Zoeken.xls
    17,5 KB · Weergaven: 23
Zonder macro lukt het zo:

zie bijlage

Cobbe
 
Beste Cobbe,

Werkt perfect. Is precies wat ik eigenlijk wil. Met de validatie dat begrijp ik, alleen de formule is voor mij nogal moeilijk. Ik zou het fijn vinden als je nog uit zou willen leggen hoe deze in elkaar zit. Ik wil er nl. wat van leren. Daarna zal ik de vraag op opgelost zetten.

Bedankt,
Eric
 
Eric,

Als je de validatie begrijpt is dat al een stuk vooruit, je kunt ook met namen werken die je aan een lijst geeft.

De formule die ik gebruikt heb maakt ook gebruik van namen:
Tabel --> blad Totaal!A1:AA7 : kan uitgebreid worden of dynamisch
Jaar --> is de lijst met jaartallen op Totaal!A4:A7 : kan ook ..........enz.
Maand --> is een lijst met de 12 maanden

De formule:
Als in cel Gegevens!H28 gekozen is voor 'Eric' wordt er gezocht naar de waarde die staat op de kruising van Jaar/Maand in de 'Tabel' en verschuiving +1 geeft dan de waarde die staat onder de naam 'Eric'.
Als er gekozen is voor 'Piet' wordt er geen gebruik gemaakt van 'Verschuiving' en is de waarde onder de naam 'Piet' van toepassing.
=ALS(H28="Eric";VERSCHUIVING(INDEX(tabel;VERGELIJKEN(H26;jaar;0);VERGELIJKEN(H27;maand;0));0;1);INDEX(tabel;VERGELIJKEN(H26;jaar;0);VERGELIJKEN(H27;maand;0)))

Ik ben niet zo goed in het uitleggen en hoop dus dat je er iets van wijzer van word.

Nog vragen?

Gr. Cobbe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan