• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar cijfer in cel met tekst en cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

radar

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Berichten
242
Excellenties,

Ik zit met het volgende probleem; vanuit een ander programma kopieer ik gegevens naar excel, alwaar ik deze info middels tekst naar kolommen omzet.
Omdat het origineel bestand niet gelijkmatig is opgebouwd is het omzetten met geen enkele parameter zo te maken, dat ik alles in juiste kolommen krijg te staan.
In een cel staan cijfers letters en spaties doorelkaar heen.
Als ik formule had hoe ik positie van eerste cijfer in de cel kan ik verder wel een en ander opschonen en wegzetten in juiste kolom; tussenliggende tekst en spaties kunnen vervallen.
stel:
010010 009450 janssen asj 4.008,64 1345687 aahahbd is oorspronkelijke tekst, daarvan heb ik alleen 009450 in kolom nodig en 4.008,64 in andere kolom.
Zo heb ik tig regels die steeds weer anders zijn qua samenstelling en lengte van verschillende onderdelen.

Kan iemand me op weg helpen?

Radar
 
Radar,

Misschien kun je een voorbeeld plaatsen met de verschillende variaties. Met tekst naar kolommen en de onnodige kolommen verwijderen kom ik met dit ene voorbeeld verder.
 
Rdg1314 en andere excellenties,

Bij deze een kort nagebouwd voorbeeldje.

Ik wacht vol spanning af.

Radar
 

Bijlagen

  • Zoeken naar cijfer in tekst met letters en cijfers.xls
    16 KB · Weergaven: 121
=deel(b3;vind.spec(",";b3)-8;11)
 
Met de ASAP Utilities is dat een fluitje van een cent. :)
Eerst haal je de letters weg en dan tekst naar kolommen en klaar is ......Radar.

Cobbe
 
@snb

ontgaat me even wat je met functie beoogt...

@cobbe
ASAP Utilities gedownload en losgelaten op mijn bestand en vervolgens tekst naar kolommen gezet en klaar is radar.

Mij mij thuis werkt dit perfect; nu nog het probleem tackelen dat ik deze toepassing op het werk kan gebruiken.........

Hoe dan ook thanks!!!
 
Indien je de ASAP Utilities niet kan/mag gebruiken op je werk, bekijk dan eens deze formule-gebaseerde oplossing.
 

Bijlagen

  • Zoekennaarcijferintekstmetlettersencijfers(4).xls
    16 KB · Weergaven: 230
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor reactie(s)
Ik ga ook hiermee aan de slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan