• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op twee waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcell

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
Berichten
4
Hoi iedereen,

Na een tijdje zoeken en bestuderen van de index functie, is het mij nog steeds niet gelukt om een oplossing te vinden. Aangezien ik hier vast lezer ben voor allerhande excel oplossingen, heb ik maar besloten om mijn vraagstuk hier te zetten. Het probleem is als volgt: Ik heb 2 variabelen, genaamd A en B, deze variabelen staan in respectievelijk cel D3 en D4 in het bijgevoegde voorbeeld bestand. Nu wil ik dat excel de waarde geeft van het punt waar de waarden van D3 en D4 zich snijden in de tabel die eronder staat. Waarde D3 dient gezocht te worden op de verticale as en waarde D4 op de horizontale as. Bij voorbaat dank! (In het groene veld horen getallen te staan, maar door het upload limiet van 100kb per .xls bestand, heb ik deze even weg gehaald, doet als het goed is niet af aan de functionaliteit)

Groeten,
Marcel
 

Bijlagen

  • voorbeeld_index.xls
    48 KB · Weergaven: 37
Na een tijdje zoeken en bestuderen van de index functie, is het mij nog steeds niet gelukt om een oplossing te vinden.
De indexfunctie luidt: =Index(Bereik van je tabel;rijnummer;kolomnummer)
Bereik = je tabel : b8:cx108
Rijnummer: bepaal je via 'vergelijken': je vergelijkt d3 met alle mogelijke rijen van je tabel: b8:b108
Kolomnummer: bepaal je via 'vergelijken': je vergelijkt d4 met alle mogelijke kolommen van je tabel: b8:cx8
Aan de hand hiervan zou je de oplossing moeten kunnen vinden.
 
:thumb: Hij werkt nu naar behoren! Bedankt voor de snelle reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan