Beste Excel experts,
Ik ben op zoek naar een functie die ervoor zorgt dat ik kan zoeken naar meerdere waarden in een kolom en als het resultaat aangeeft dat het tot een groep hoort (klinkt een beetje omslachtig).
Het voorbeeld maakt het wel duidelijk. Ik heb een lijst met betalingen waarin in Kolom A de namen van de betalingen staat. Nu wil ik in kolom B deze betalingen groeperen. Dus als een cel in kolom a iets van 'Albert' omvat dan betekent dit een transactie in een 'supermarkt' en moet er dus supermarkt komen te staan. Hetzelfde geldt als een cel in kolom a iets van 'hotel' bevat dan is dit een transactie van het type 'uitgaan'. Nu wil ik dat er gezocht wordt uit een lijstje die ik zelf heb gedefinieerd kolom D en kolom E. Dus er moet gezocht worden naar de waarden in kolom D en E waarbij het resultaat moet zijn 'uitgaan' of 'supermarkt'.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is?
Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Ik ben op zoek naar een functie die ervoor zorgt dat ik kan zoeken naar meerdere waarden in een kolom en als het resultaat aangeeft dat het tot een groep hoort (klinkt een beetje omslachtig).
Het voorbeeld maakt het wel duidelijk. Ik heb een lijst met betalingen waarin in Kolom A de namen van de betalingen staat. Nu wil ik in kolom B deze betalingen groeperen. Dus als een cel in kolom a iets van 'Albert' omvat dan betekent dit een transactie in een 'supermarkt' en moet er dus supermarkt komen te staan. Hetzelfde geldt als een cel in kolom a iets van 'hotel' bevat dan is dit een transactie van het type 'uitgaan'. Nu wil ik dat er gezocht wordt uit een lijstje die ik zelf heb gedefinieerd kolom D en kolom E. Dus er moet gezocht worden naar de waarden in kolom D en E waarbij het resultaat moet zijn 'uitgaan' of 'supermarkt'.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is?
Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx