• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken van bepaalde tekst in cel vanuit een lijst en vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog 1 laatste vraag.. als ik de namen van de tabbladen aanpas.. werkt ie meteen niet meer. Heb je nog een goede tip hiervoor?
 
Als ik de tekst van de tabbladen aanpas werkt de VBa direct niet meer.. Hoe kan ik dit het beste doen. Laatste vraag.
 
Code:
lr2 = Worksheets("[COLOR="red"]Lijst[/COLOR]").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
For Each cl In Range("A1:A" & lr1)
  For Each cll In Worksheets("[COLOR="red"]Lijst[/COLOR]").Range("A1:A" & lr2)
De naam van het tabblad "Lijst" komt op 2 plaatsen voor in de code. Indien je dit tabblad een andere naam geeft, moet je deze naam op die 2 plaatsen in de code vervangen.
Code:
lr2 = Worksheets("[COLOR="red"]AndereNaam[/COLOR]").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
For Each cl In Range("A1:A" & lr1)
  For Each cll In Worksheets("[COLOR="red"]AndereNaam[/COLOR]").Range("A1:A" & lr2)
De naam van het tabblad "Teksten" komt niet voor in de code, die moet je dus normalerwijze niet aanpassen.
 
Dit probeerde ik ook, ik veranderde "Lijst" door "Translations". Toen ik de code aanpaste bleeft het niet werken. Overiges zou ik de tweede tabblad graag willen veranderen naar: "kws to localise"
 
Op 1 of andere manier blijft ie bij Antwerpen voordurend "en" er achter plakken als je op de knop drukt
 
Indien je de macro een tweede keer wil laten lopen, moet je uiteraard de originele teksten eerst terugzetten.
Ik heb ook de naam van tabblad "lijst" eens veranderd (en de code aangepast) en ik kan je probleem niet reproduceren?
 
Ok opgelost ik veranderde de code voordat ik op de knop drukte, nu werkt ie wel prima. Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan