• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
495
goedemorgen,

In de bijlage heb ik een klein bestand opgenomen.

Zelf dien ik een totaal overzicht van verschillende projecten te maken. Er zijn in totaal 30 projecten, waarvan er in dit spreadsheet 2 getoond worden. In het tabblad Blad1 wil ik een overzicht maken waar de gegevens uit tabblad 1 en 2 worden berekend. Nu kan ik dit met verticaal zoeken doen, maar de kosten die op regel 1 vermeld worden in het tabblad Blad1, kunnen op verschillen regels staan. Verder zou ik in de formule het zou willen maken dat wanneer er een nieuw project bij komt dit op regel 3 van het tabblad Blad1 wordt toegevoegd, er gelijk de juiste gegevens worden berekend.

Kan dit wellicht bereikt worden met de index-formule? Hier ben ik niet erg bekend mee :confused:
 

Bijlagen

  • Zoeken.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 29
Code:
=SOM.ALS('1'!$A:$A;Blad1!B$2;'1'!$C:$C)

Gr,

Joske
 
Dank je voor een mogelijke oplossing, maar ik ben nog niet helemaal.:)

Graag wil ik de verwijzing naar het tabblad '1' willen vervangen door een formule, zodat wanneer ik een nieuwe regel voor een nieuw project dezelfde formule kan worden doorgetrokken.
SOM.ALS('1'!$A:$A;Blad1!B$2;'1'!$C:$C)
 
Zoals bijna iedereen zal adviseren kan je veel beter de projectkosten verzamelen in 1 tabel ipv allerlei los tabjes. Met de huidige opzet kan het alleen met de functie INDIRECT()

het wordt dan zoiets:
PHP:
=IFERROR(INDEX(INDIRECT("'"&$A3&"'!$A$4:$E$13");MATCH(B$2;INDIRECT("'"&$A3&"'!$A$4:$A$12");0);3);0)
 
De suggestie van VenA geconcretiseerd:

Code:
Sub M_snb()
  Sheet1.Cells(1).Resize(, 6) = Split("projekt taak budget actueel intern extern")
   
  For Each it In Sheets
    If it.Name <> "Blad1" Then
      With it.Cells(3, 1).CurrentRegion
        Sheet1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(.Rows.Count - 2) = it.Cells(1)
        .Offset(1).Resize(.Rows.Count - 2).Copy Sheet1.Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1)
      End With
    End If
  Next
End Sub
 
Formule voor B3:
Code:
=SOM.ALS(INDIRECT("'"&$A3&"'!A4:A50");B$2;INDIRECT("'"&$A3&"'!C4:C50"))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan