Zowel bootcamp als parallels?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vliegendemug

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2001
Berichten
55
Hallo, heb sinds kort een iMac 21,5 inch. Nu is mijn vraag heb windows 7 al via een bootcamp geinstalleerd en werkt prima,
maar is het ook mogelijk om nu ook parallells desktop te gebruiken, Dus zowel bootcamp als parallels ?
 
ja dat wil ik heb het op een groter imac gezet.
zorg wel voor de nieuwste bootcamp.
 
Win 7 staat er al op he Pup, die hoeft er niet op (Zoals bij jou het geval was)

Parallels draait als programma binnen Mac OS en heeft dus geen aparte partitie nodig (zoals BootCamp)

Je kunt zelfs meerdere virtuele OS'en draaien mocht je dat willen.
 
Parallels en bootcamp

Begrijp ik nu goed dat je parallels zonder bootcamp kan draaien. Ik had bootcamp geïnstalleerd en later parallels geïnstalleerd. Het macbook draaide voor geen meter en heb dus parallels er af gehaald.
Wel heb ik nu veel bestanden die nog een parallels erfenis hebben in de vorm van dubbele rode streepjes die ik niet weg krijg. Deze bestanden zijn ook niet meer te starten vanuit mijn mac. Weet iemand soms wat ik hieraan kan doen.
Het zijn voornamelijke media (vob)files en nzb bestanden.
 
Ja, Parallels is een Virtual Machine. Dus kan je zonder BootCamp, Windows draaien. Je kan ook over op VirtualBox. Die is gratis. En sneller dan Parallels. Je hebt ook VMWare Fusion, maar die was bij mij traag. Het verschilt nogal per Mac


Dank voor de info, Kan ik vitualBox zo over paralles plaatsen? Ik heb parallels inmiddels verwijderd maar ik heb de indruk dat er toch noch wat is achtergebleven, omdat mijn mac soms naar parallels zoekt terwijl ik het met de uninstaller heb verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Ja, Virtualbox kan je gewoon installeren. Zoek eens bij "Spotlight" op Parallels.
Spotlight is dat loepje aan de rechterkant van je menubalk.
Als er iets verwijst naar Parallels kan hij dat daar wel vinden.
En anders Appzapper gebruiken.
Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar schijnt wel goed te werken.

Groet, Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan