• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zowel horizontaal en verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aanbod

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Berichten
157
Hallo,

Ik heb diverse items nagezocht maar kan niet vinden wat ik zoek.
Onder andere heb ik geprobeerd met verticaal zoeken en horizontaal zoeken te combineren.
Maar ook Index en vergelijken heb ik geprobeerd. In beide gevallen totaal niet het gewenste resultaat.

Zie wat mijn probleem is in het bijgaande excel bestand. Ook verdere uitleg staat op het eerste blad.

Ik gebruik excel 2010

Hopelijk zie ik spoedig een antwoord tegemoet.

Alvast bedankt voor de moeite.
Bekijk bijlage test 01.xlsx
 
Zooo....ingewikkeld allemaal....nu maar eens proberen om te zetten in het andere bestand.
Hier werkt het wel....dan moet ik het ook wel werkend krijgen in het andere bestand.

In ieder geval bedankt tot zover voor de oplossing.

Ik laat de topic nog even open staan voor degene die nog wil reageren.
Sluit hem zodra ik het werkend heb.
 
In bijlage nog een variatie op de formule van AlexCel toegevoegd, iets korter.
 

Bijlagen

  • test 02.xlsx
    14,9 KB · Weergaven: 92
Hallo,

Helaas was ik niet in de gelegenheid om eerder te reageren. Het internet lag er het hele weekend compleet uit.

Ik heb te vroeg gejuicht wat de formule betreft.…..
Op een of andere manier wil het toch niet dat ik de formule zo kon verbeteren naar het bestand dat ik heb. Dit zou te maken kunnen hebben dat ik samengestelde cellen heb gemaakt. Ook kan het een oorzaak zijn dat ik het op verschillende plaatsen heb staan of dat gegevens in een cel wat ik wil gebruiken weer opgehaald wordt uit een andere cel (bijvoorbeeld in cel P1 gebruik ik =A27). Dat is de informatie die ik op het forum van helpmij kan vinden en gegoogled heb.

Graag wil ik deze “layout”zo behouden. Maar als het niet kan mag je deze naar uw hand zetten zodat de formule wel werkt.

Nu heb ik heel veel data en gegevens weg gelaten ivm privacy. Maar de data waar ik mee wil werken heb ik nu (in het bijgevoegde bestand onderaan) exact op dezelfde plaats neergezet. En dus ook de cellen samengevoegd, verwijzingen etc etc.

Hopelijk kunnen jullie mij nog 1 keer helpen om de juiste formule samen te stellen. Ik zie even door het bos de bomen niet meer (formule te complex???).

Misschien een andere vraag maar deze hoef je niet te beantwoorden. Als de formule werkt……zou je daar een stukje uitleg bij kunnen geven zodat ik het kan begrijpen wat de formule doet????

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes


Bijlage: Bekijk bijlage test 03.xlsx
 
Hierbij alvast de formules omgekat naar jouw nieuwe bestandje. Die samengestelde cellen helpen inderdaad niet om het overzichtelijker te maken! Ik zou ze zoveel mogelijk vermijden in de toekomst.

Bekijk bijlage test 03.1.xlsx

Toelichting op de formules komt misschien later, ontbreekt me nu even aan tijd. Misschien dat WHER een aftrap kan geven...

Succes ermee.
 
Naar best vermogen wat uitleg toegevoegd in het bestand.
Dit combineer je best met het (herhaald) gebruik van de "Evaluate Formula Button".
 

Bijlagen

  • test 03.1.xlsx
    20,5 KB · Weergaven: 127
Hallo,

Het werkt.......bedankt heren voor de voortreffelijke hulp.
Ook bedankt voor de uitleg van de formule. Zo begrijp ik iets meer wat de formule doet. En zou ik het later (misschien) voor iets anders kunnen toepassen.

Heren nogmaals bedankt.

Ik sluit de vraag.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan