zwart scherm bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

sphyro

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2004
Berichten
32
Ik heb een oude pentium 2 (300 MHz) pc, die niets weergeeft op het scherm bij het opstarten.
Eerst gebeurde het af en toe, en nadat ik een cd-brander erin had gestopt, heb ik nog maar een keer gehad dat ik beeld krijg. Het zit zo: ik zet de computer aan, en dan isser wat getik, geen gepiep ofzo, maar wat geratel van de hdd en van de processor ed... heel normaal allemaal.. maar er blijft een zwart scherm. Nu kan ik dus helemaal niets meer met die pc. Nou moet ik weten wat ik eraan kan doen. ik heb al verschillende dingen gedaan, bijvoorbeeld alle stof verwijderen (vooral bij de processor en de "gleuf" waar de processor in zit - die blijken erg gevoelig te zijn). ook heb ik de pc laten draaien zonder de nieuwe cd-brander, en ik heb de videokaart verwijdert, en via het moederbord geprobeerd. er was nog steeds geen resultaat. Ik vind dit een uiterst irritant probleem, maar ik wil nu ook weten wat het is. er zijn verder helemaal geen beschadigingen ofzoiets gevonden, dus het enige dat ik nog kan bedenken is dat de bios-chip kapot is. oh ik heb btw ook nog de backup-batterij gecontroleerd, die was nog zoals het hoort 3 volt. (intact dus)

Nou ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Mvg
Erik - Sphyro
 
Probeer eens met alleen een bootdisk op te starten, dus verder niets aan gesloten be halve je videokaart dan!!
 
Heb ik gedaan, en het lijkt alsof hij niet eens de bootflop kan lezen. ik krijg nog niet eens de checkup van de floppy-drive. het enige dat ik nu hoor (met de rest allemaal afgesloten) is een cooler, en ik weet dus niet eens of de processor wel werkt.
 
Geplaatst door sphyro
....en ik weet dus niet eens of de processor wel werkt.
Dit heb ik eerder gezegd, maar ik heb wel gemerkt dat als ik hem een tijd aan laat staan, dat dan de processor wel warm wordt. dat geeft enig teken van leven. hij krijgt dus in ieder geval wel voeding van het moederbord.
 
ik heb de onboard video ingeschakeld, er zit dus niet eens een videokaart in. ;) sorry dat ik dat niet gemeld had
 
oke, ik heb vandaag wat gesjoemeld met dat ding, wat kabeltjes doorgemeten en dergelijke. ik heb vandaag 4 keer gehad dat hij werkte, maar toen had ik geen toetsenbord of muis aangesloten, en kwam het beeldscherm trouwens niet verder dan een plaatje van ibm met de mogelijkheid om het config-scherm (BIOS) te openen. Ik heb een bepaald kabeltje een keer verwijdert die vastzat aan de computerkast en aan een magneetstripje(tenminste ik denk dat het een magneetstripje is voor beveiliging ofzo, de pc komt bij een bedrijf vandaan). Toen heeft hij even gewerkt. zodra ik de pc verplaatste naar de andere kant van de kamer voor beeldscherm en andere apparatuur, werkte hij al niet meer. de andere keren deed hij het gewoon doordat ik de computer een paar keer had aangekeken zegmaar(net als een klein kind :p).

Greetz,
Sphyro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan